روزنامه انگلیسی فاینشنال تایمز در مقاله‌ای از کاهش نفوذ آمریکا در سطح جهان خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ روزنامه انگلیسی فاینشنال تایمز در مقاله‌ای به قلم "ادوارد لوس" درباره کاهش نفوذ آمریکا در سطح جهانی سخن گفت و نوشت : این حقیقت همزمان با نزدیک شدن به شکست مذاکرات  صلح اسرائیل- فلسطین در هفته گذشته و پس از تلاشهای بسیار وزیرخارجه آمریکا جان کری در منطقه که بالغ بر 12 دیدار در طی 13 ماه شده بود ، نمایان گشته است.

این روزنامه همچنین گفت : جان کری وزیر امور خارجه آمریکا ، دولت آمریکا را از کاهش نفوذش در منطقه به غیر از هفته گذشته مطلع نگردانده است ؛ و این در حالی بود که اسرائیل آخرین گروه از اسیران را که باید در آزاد می‌ساخت آزاد ننمود.

مقاله نویس این روزنامه سپس می‌نویسد : عربستان نیز کم‌کم شروع به دور شدن از آمریکا نموده است ؛ چراکه احساس می‌کند واشنگتن نقش‌اصلی خود را در منطقه از دست داده است.

در ادامه این مقاله آمده است: نزدیکترین هم‌پیمانان واشنگتن امروز ضعیف گشته اند و سخت است که این مسأله را تغییر داد ؛ "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا ، که زندگی سیاسی خود را با آرمان‌گرایی آغاز نمود ، تبدیل به فردی مصلحت گرا شده است.

همچنین این مقاله افزود: همانطور که انتظار می‌رفت اوباما از سفرش به ژاپن دست خالی بازگشت ؛ همچنانکه پس از دیدارش از بروکسل ، کمی پس از پیوستن کریمه به روسیه ، این اتفاق افتاد.

در پایان این مقاله نیز آمده است: جهان امروز به سوی تشکیل یک نیروی قوی منطقه‌ای رفته است و دشوار می‌شود گفت که رئیس جمهوری که جانشین اوباما می‌شود ، بتواند جلوی گسترش این قدرت منطقه‌ای را بگیرد.


انتهای پیام/
برچسب ها: سطح ، نفوذ ، امریکا ، جهانی ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار