اهالی بازار سرمایه پس از مدت ها انتظار،دیروز شاهد معامله نخستین محموله بشکه های نفت خام ایران در بورس انرژی شدند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،امروز 18 فروردین ماه تالار شیشه ای که  در اوایل سال گذشته  روزهای سبزی را سپری کرد اما امسال  اغلب  روز های کاری خود را با چراغ قرمز آغاز کرد.این در حالی است که هیئت دولت روز گذشته با تشکیل جلسه، فرمول محاسبه نرخ خوراک پتروشیمی ها را ۲۶۵ تومان (معادل ۱۰ سنت) تعیین نمود.
 
پس از افت ارزش سهام در بسیاری از گروه ها طی روز گذشته، از این جو منفی در معاملات ساعت اولیه امروز کاسته شده است. و در بسیاری از نمادهای مطرح بازار، در حال حاضر شاهد بازگشت رونق به برخی از گروه ها هستیم. معاملات پر حجم در نماد اخابر در سقف درصدهای مثبت توانسته حمایت خوبی را از شاخص کل بورس به عمل بیاورد و برخی از افت ابتدای روز این نماگر را خنثی کند. این نماد صف خرید محسوسی نیز دارد. 

درگروه بانکی شاهد بازگشت برخی از نمادها به محدوده مثبت هستیم . در گروه پالایشی نیز شاهد بهبود فضای معاملاتی هستیم و تنها "شبندر" در محدوده منفی باقی مانده است. 

در گروه حمل و نقل "حکشتی" معاملات متعادلی را تجربه کرده اما سایر نمادها کماکان صف خرید خود را حفظ کرده است. در میان نمادهای خودروسازی نیزجو منفی حاکم بوده و "خبهمن" در برهه ای حتی به صف فروش نیز رسیده است. 

تا این لحظه شاخص کل بورس با افت 81 واحدی به 77554 واحد رسیده است و شاخص صنعت نیز با افت 43 واحدی به عدد 64 هزارو 602 واحد رسید.

سرانجام پس از 13 سال انتظار اهالی بازار سرمایه برای راه اندازی بورس نفت، نفت خام دیروز در بورس انرژی مورد معامله قرار گرفت تا همگان امیدوار به رونق بورس بین المللی انرژی ایران با داد وستد دو محصول استراتژیک برق و نفت باشند.

انتهای پیام/
برچسب ها: بورس ، سهام ، شاخص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار