حسيني گفت: به صورت روزانه و مستمر حداقل 3 هزار بشكه نفت خام در بورس انرژي عرضه خواهد شد.

محمد حسيني مديرعامل بورس انرژي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه برنامه‌ريزي براي عرضه نفت خام در شهريور 92 مصوب شده بود اظهار داشت:  در جلسه‌اي كه با وزيرنفت داشتيم  تمام دستورات اوليه اين موضوع صادر شد.
 
وي افزود: در هين راستا ما با يك كار گروهي در شركت بورس انرژي و امور بين‌الملل شركت ملي نفت ايران برنامه‌ريزي براي عرضه را ترسيم كرديم.
 
حسيني تصريح كرد: اين عرضه‌ها به صورت روزانه و مستمر در قالب 3 هزار بشكه نفت خام خواهدبود كه البته امكان افزايش تا 5 هزار بشكه در كوتاه‌مدت وجود دارد.
 
مديرعامل بورس انرژي در خصوص احتمال افزايش بيش از 5 هزار بشكه بيان كرد: اين موضوع منوط به بهره‌برداري از تأسيسات و بارگيري بشكه‌اي و حمل جاده‌اي است.
 
وي افزود: در حال حاضر با دستور وزارت نفت در استان‌هاي اصفهان و بندرعباس در حال پيگيري است كه به محض بهره‌برداري از اين تأسيسات، با توجه به نياز بازار حجم عرضه را افزايش مي‌دهيم.
 
حسيني به خريداران نفت خام نيز اشاره كرد و گفت: خريداران نفت خام بايد داراي مجوز تصفيه نفت خامي باشند كه از وزارت نفت دريافت كرده‌اند.
 
مدير عامل بورس انرژي تصريح كرد: پس از ايجاد تأسيسات لازم و ساخت كارخانه اين افراد مي‌توانند از طريق كارگزاران عضو بورس انرژي اقدام به خريد كنند.
 
به گفته وي نحوه انجام معاملات در اين حوزه كاملا رقابتي و شفاف است.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: بورس ، نفت خام ، انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار