معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: دو میلیون و 500 هزارگردشگر در ایام نوروز امسال، بقاع متبرکه و امامزادگان این استان را زیارت کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان؛ حجت الاسلام محمد جواد عباس زاده با اشاره به اینکه لرستان دارای 168 امامزاده و بقعه متبرکه است، افزود: آمار زایرین بقاع و امامزادگان استان مربوط به اماکنی است که طرح آرامش بهاری در آنها اجرا شد و برهمین اساس تعداد زایرین اماکن متبرکه استان لرستان در نوروز امسال بیشتر از این رقم است.
وی اظهار داشت: به منظور رفاه و آسایش زایران نوروزی، ارایه تمامی خدمات رفاهی، مسافرتی و بهداشتی از جمله خدمات پارکینگ در بقاع متبرکه و امامزادگان استان به صورت رایگان بود و خدمات متنوعی نیز به مسافران ارایه و جوایز متعددی با برگزاری مسابقات مختلف به زایران و گردشگران نوروزی اهدا شده است.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در 42 بقعه شاخص استان، برنامه قرآن بخوانید، جایزه بگیرد، نقاشی بکشید، جایزه بگیرید، پاسخگویی به سئوالات شرعی، مشاوره در رابطه با وقف و خانواده را از دیگرفعالیت ها و برنامه های این طرح برشمرد.
حجت الاسلام عباس زاده گفت: این طرح در بقعه زیدبن علی و امامزاده عبدالله خرم آباد ، بقعه امامزاده محمد درب گنبد و ابوالوفا کوهدشت، بقعه امامزاده جعفر، محمد و ابوالحسن بروجرد ،بقعه امامزاده زیدبن علی دورود، بقعه امامزاده زید و قاسم ازنا و بقعه امامزاده محمدبن حسن و مکان متبرکه حضرت قاسم و سه تن فرسش الیگودرز به صورت ویژه اجرا شد./س
انتهای پیام/
برچسب ها: بازدید ، گردشگر ، بقاع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.