دبیر شورای عالی سیاست گذاری جامعه ایمن در کشور گفت : موج طرح جامعه ایمن در راستای افزایش ضریب امنیت جامعه در ابعاد مختلف باید در سیاست های اجرایی ادرات و نهاد های مختلف جاری و ساری شود .

علی شمس در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن گفت : جامعه ایمن به عنوان پروژه ابتکار جامعه محور در راستای پیشگیری از حوادث و سوانح سیاست های خود را طرح ریزی کرده و در مسیر عملی جاری نموده است .

دبیر شورای عالی سیاست گذاری جامعه ایمن در کشور با اشاره به این مطلب که جامعه ایمن از هفت شاخصه برخوردار می باشد ، تصریح کرد : ایجاد یک مکان و یا موقعیت که همه سازمانها دولتی و غیر دولتی گرد هم جمع شوند و بر اساس اولویت هایی که وجود دارد برای پیشگیری از سوانح اقدام کنند .

 دبیر شورای عالی سیاستگذاری جامعه ایمن در کشور این پروژه را نیازمند برخورداری از جنس مالی غیر دولتی دانست و ابراز داشت : وظیفه هر نهاد و ارگانی اختصاص بخشی از سیاست های خود به موضوع ایمنی و سلامت است .

شمس آمار کشته های کشور در حوادث و سوانح جاده ای و غیره را سالانه 50 هزار کشته در اماکن مسکونی و 20 هزار کشته در جریان رانندگی تخمین زد و افزود : برای کاهش نمودار این حوادث و سوانح باید پروژه جامعه ایمن را به صورت محلی و شهری و کلان شهری اجراکرد .

دبیر شورای عالی سیاستگذاری جامعه ایمن در کشور در خاتمه اظهار داشت : این پروژه در کلان شهر تهران در 22 منطقه اجرایی شده است و به شبکه بین المللی جامعه ایمن متصل شده است ./س


برچسب ها: طرح جامع ، ایمن ، حوادث ، سوانح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.