سید محمد مرندی در مقاله ای که شبکه الجزیره آن را منتشر کرد با اشاره به بحران سوریه ،‌ آن را محصول اقدامات متوهمانه کشورهای غربی بخصوص آمریکا در این کشور دانست .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه الجزیره ؛  رییس دانشکده مطالعات بین الملل دانشگاه تهران در ادامه مقاله خود می نویسد :‌ یکی از تناقضات گسترده ای که در اقدامات و سخنان کشورهای غربی برای تهاجم روانی و رسانه ای بر علیه " جمهوری اسلامی ایران " طی سالهای اخیر به وضوح دیده می شود تکرار این مطلب از زبان به اصطلاح کارشناسان داخلی ای است که نام و علم خود را در ازای مبلغی در اختیار قدرت های مهاجم خارجی قرار می دهند . در این تهاجمات رسانه ای همواره ادعا می شود که ایران بطور فزاینده ای بسوی بی ثباتی و فروپاشی پیش میرود و همچنان بعنوان یک تهدید در منطقه محسوب می شود . 

مرندی در ادامه می افزاید :‌ البته تا حدودی می توان این نوع نگرش را از سوی کشورهای غربی در مورد ایران بدیهی دانست چراکه از منظر حکومت های مستقر در کشورهای غربی از جمله لیبرال سکولارها نمی توان کشوری دارای حکومت مستقل ،‌ پایدار و مشروع آنهم در مدت زمان طولانی باشد . درک این موضوع در نگرش غربی ها امکان پذیر نیست . 

در ادامه این مقاله آمده است :‌ حتی کسانی که از استبداد ،‌افراطی گری ،‌ آپارتاید ،‌ برنامه های جاسوسی از حریم خصوصی افراد ،‌ جنگ سایبری ، نظام و حکومت سرمایه داری ،‌ زندان های مخفی ‌،‌ شکنجه و همچنین پیگیری دائمی به اصطلاح آزادی از طریق کودتا ،‌جنگ ، ترور ،‌ حملات هواپیماهای بدون سرنشین و قتل عام توسط قدرت های غربی حمایت می کنند نیز معتقدند برخی "‌ایده ها " و "‌ارزش ها" جهانی است و نمی توان دخل و تصرفی در آنها داشت . 

این در حالی است که بسیاری از افراد این دست جنایات را نشانگان تمدن و مدرنیته میدانند و کشورهای غربی را " کشورهای متمدن "‌دنیا نام گذاشته اند . حتی اگر به وضوح ببینند که این دست اقدامات تنها موجب گسترش استعمارگری در جهان می گردد . 

بنابراین بسیاری از کارشناسان ،‌دانشگاهیان ،‌ محققان داخلی و فعالان در اندیشکده های غربی و رسانه هابحث ها ،‌کتاب ها و مقالات فراوانی با این عنوان منتشر کرده اند که آسیب و خسارت زدن به کشورهایی نظیر ایران می توان چقدر برای ابرقدرت های جهانی مفید باشد ،‌ بخصوص برای سرمایه داران و فعالان کلان اقتصادی . 

مرندی در ادامه مقاله خود تاکید کرد : این دست افراد معیارهای اخلاقی و انسانی صحیح را تشخیص می دهند اما آن را در قبال کشورهای مورد نظر خود اعمال نمی کنند . علیرغم تمامی تحریم های غیرانسانی آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران ،‌ همچنان تهران موفق شده است که تا حد امکان از تاثیرات این اقدامات را کاهش دهد . 

از آغاز ناآرامی ها در سوریه ،‌این موضوع کاملا روشن بود که هدف غرب از براندازی نظام " بشار اسد " ضربه وارد کردن به ایران بعنوان اصلی ترین قدرت در منطقه خاورمیانه بوده است نه اعطای آزادی به مردم سوریه . یکی دیگر از راههای غرب برای فشار بر ایران نیز حمایت از دیکتاتوری های منطقه از جمله حسنی مبارک در مصر ، بن علی در تونس و ملک عبدالله عربستان بوده و هست . 


انتهای پیام / 
برچسب ها: مرگ ، سوریه ، شهروند ، گناهکار ، توهم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار