نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از وارد آمدن خسارت هنگفت به باغات مشگین‌شهر این بحران به وجود آمده را غیر قابل جبران برای باغداران مشگین‌شهری اعلام کرد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ یونس اسدی در بازدید از باغات آفت‌زده مشگین‌شهر اظهار داشت: سرمای زودرس و برف سنگین در اوایل بهار اکثر باغات مشگین‌شهر را دچار خسارت سنگین کرده به طوریکه صد درصد میوه‌های سردرختی این شهرستان دچار خسارت شدند.

وی از سال 93 به عنوان سال بحران برای مردمان منطقه مشگین‌شهر و باغداران پرتلاش آن یاد کرد و افزود: باغداران این منطقه نگران وضعیت اقتصادی خود هستند چرا که تنها محل درآمد و تأمین معاش آنها از تولید محصولات باغی و همچنین فروش آن بوده که با وارد آمدن خسارت به باغات این شهرستان به عنوان تنها محصول پردرآمد مشگین‌شهر، باغداران دچار سردرگمی شدند.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: این سرمازدگی و بارش نابهنگام شش هزار میلیارد ریال خسارت به باغات مشگین‌شهر زده و دیگر امیدی به تولید محصول مناسب از 15 هزار هکتار باغات این شهرستان نیست که سالانه 250 هزار تن محصول این باغات سرازیر بازارهای منطقه شده و در رونق اقتصادی منطقه تأثیرگذار بوده است.

اسدی گفت: این وضعیت هم در نابسامانی اشتغال و همچنین نامطلوب بودن رونق اقتصادی بازار و فعالیت سردخانه‌ها تأثیرگذار بوده و اختلال ایجاد می‌کند که امیدواریم بخشی از این خسارت‌ها جبران شود/س.

 

برچسب ها: اردبیل ، خسارت ، باغات ، مشگین ، شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.