"چرایی بهره گیری از معیارهای دوگانه حقوق بشری پارلمان اروپا بر ضد جمهوری اسلامی ایران" شب گذشته (۱۶ فروردین ماه) در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور "علاءالدین بروجردی" رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و "سید حسین نقوی حسینی" سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ "چرایی بهره گیری از معیارهای دوگانه حقوق بشری پارلمان اروپا بر ضد جمهوری اسلامی ایران" شب گذشته (۱۶ فروردین ماه) در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور "علاءالدین بروجردی" رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و "سید حسین نقوی حسینی" سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

بروجردی در ابتدا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا پارلمان اروپا مقطع کنونی را برای صدور بیانیه جدید بر ضد جمهوری اسلامی ایران انتخاب کرده است؟ گفت: دو اشکال اساسی بر غرب وارد است، به گونه‌ای که باید گفت غرب از خود ارزیابی غلطی دارد.  
 
وی با اشاره به اینکه پس از جنگ جهانی اول و دوم میلیون‌ها انسان توسط غرب مورد کشتار قرار گرفته‌اند، افزود: بحران تحمیلی سوریه، افغانستان و عراق از جمله اقدامات کشورهای غربی به حساب می‌آید.  
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه منادیان و مدعیان حقوق بشر باید در واقعیت خود تجدید نظر کنند، اظهار داشت: اشکال اساسی دیگر غرب در ارزیابی غلط از ایران است.  
 
بروجردی بیان کرد: هیئت‌های متعدد غربی در چندماه اخیر به ایران سفر کردند، به گونه‌ای که همه آن‌ها متعجب هستند که در ایران علی رغم تحریم‌ها چرا آرامش وجود دارد.  
 
* قطعنامه پارلمانی اروپا با تحریک صهیونیست‌ها صادر شد
 
وی با اشاره به اینکه آزادی در نظام جمهوری اسلامی ایران حکمفرما است، ادامه داد: قطعنامه پارلمان اروپا با تحریک صهیونیست‌ها صادر شده است. جمهوری اسلامی ایران اقتدار خود را روز به روز بیشتر می‌کند، به گونه‌ای که تمامی طراحی‌های دشمنان خود را باطل می‌سازد.
 
بروجردی با اشاره به اینکه غربی‌ها درصدد بودند تا در انتخابات سال ۹۲ ایران را به گونه‌ای دیگر جلوه دهند، گفت: نرمش قهرمانانه مقام معظم رهبری به خوبی در ایران اتفاق افتاده است.  
 
وی با بیان اینکه کشورهای غربی دیگر حرفی برای گفتن ندارند جز اینکه موضع گیری جدیدی را از خود اتخاذ کنند، افزود: صهیونیست‌ها در تصویب قطعنامه جدید برضد ایران نقش اساسی را ایفا می‌کنند.  
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه منافقین دائما در پارلمان اروپا تردد می‌کنند، گفت: آن‌ها در افکار نمایندگان هیئت‌های اروپایی دائما تاثیر می‌گذارند.  
 
بروجردی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا نسخه جدیدی از این قطعنامه از طریق مجاری دیپلماتیک رسیده است یا خیر؟ افزود: تاکنون چیزی به صورت رسمی به مجلس در این رابطه ابلاغ نشده است، به گونه‌ای که در این رابطه بسیاری از همکارانم موضع گیری جدی و قاطعانه‌ای را از خود اتخاذ خواهند کرد.  
 
*مجلس واکنش جدی را نسبت به قطعنامه جدید نشان خواهد داد
 
وی خاطرنشان ساخت: طبیعی است که مجلسیان به عنوان نمایندگان بزرگ ملت ایران و مدافعان منافع ملی نسبت به این مسئله اوج حساسیت خود را نشان خواهند داد.  
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه ارزیابی غربی‌ها از خود و جمهوری اسلامی ایران غلط است، ادامه داد: غرب و پارلمان اروپا باید بداند که با چه ملت و نظامی مواجه شده است.  
 
بروجردی با اشاره به اینکه امروز در کمیسیون تخصصی امنیت ملی و سیاست خارجی میزبان مسئولان وزارت خارجه خواهیم بود تا ابعاد مختلف قطعنامه جدید را بررسی کنیم، افزود: همه نمایندگان بیانیه‌ای را برضد قطعنامه پارلمان اروپا امضاء خواهند کرد.  
 
وی با اشاره به اینکه در آغاز مجلس، رئیس مجلس شورای اسلامی موضع گیری جدی را نسبت به قطعنامه صادر شده از سوی هیئت پارلمانی اروپا اتخاذ خواهند کرد، ادامه داد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی طرحی را تحت عنوان الزام اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای انگشت نگاری به هنگام ورود به کشور طراحی کرده است، این در حالی است که غربی‌ها این اقدام را از مدت‌ها قبل آغاز کرده بودند.  
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دولت برای مقابله با این اقدام غرب بخشنامه‌ای را در این رابطه صادر کرده بود، اما الزام قانونی برای آن وجود نداشت.  
 
بروجردی با اشاره به اینکه این بخشنامه باید به الزام قانونی تبدیل شود، ادامه داد: یکی از رکن‌های اساسی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران اصل مهم عزت است، به گونه‌ای که جمهوری اسلامی ایران نسبت به این اصل بسیار حساس است.  
 
وی تصریح کرد: امروز شور عظیمی در مجلس نسبت به اشتباه تاریخی پارلمان اروپا به وجود خواهد آمد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سوال دیگری پیرامون افتتاح دفتر اتحادیه اروپا در ایران تا پایان سال ۲۰۱۴ گفت: پارلمان اروپا از حداقل هوشمندی سیاسی نیز برخوردار نیست، زیرا پس از گذشت ۳۵ سال هنوز ملت و انقلاب ایران را نشناخته‌اند.  
 
بروجردی با بیان اینکه مبنای تصمیم گیری در جمهوری اسلامی ایران قرآن کریم است، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از آمادگی کامل برای بحث‌های جدی با غرب برخوردار است.  
 
وی با بیان اینکه در قرن ۲۱ بد‌ترین شکنجه‌ها توسط آمریکا صورت گرفته است، اظهار داشت: زندانهای انگلیس، فرانسه و آمریکا اسفبار هستند، به گونه‌ای که گزارش رسمی در این رابطه از سوی عفو بین الملل وجود دارد.  
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه خودبزرگ بینی و خودبر‌تر بینی در بازار سیاسی مردم ایران خریدار ندارد، افزود: آمریکایی‌ها در بسیاری از تحولات دهه‌های گذشته آقایی کرده‌اند، این در حالی است که سایرین متاسفانه از آمریکا تبعیت کرده‌اند، زیرا این امر در مذاکرات ۱+۵ به خوبی مشهود است. 

*شکست رژیم صهیونیستی مساوی با شکست آمریکا است
 
بروجردی با اشاره به اینکه یکی از نهادهای اتحادیه اروپا پارلمان اروپا به حساب می‌آید، گفت: شکست رژیم صهیونیستی مساوی با شکست آمریکا است.  
 
وی با اشاره به اینکه هرکس بخواهد به رژیم صهیونیستی کمک کند، جمهوری اسلامی با آن‌ها مقابله خواهد کرد، گفت: متاسفانه فشارهای متعددی از سوی آمریکا به ایران وارد شده است، اما جمهوری اسلامی در برابر تمامی فشار‌ها ایستادگی کرده است. 

*غرب خود را از تناقض گویی مکرر نجات دهد
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برنده بازی و آمریکا شکست خورده آن است، افزود: غرب در تناقض گویی مکرر قرار گرفته است، به گونه‌ای که باید خود را از این وضعیت نجات دهد.  
 
بروجردی با اشاره به اینکه از زمان حضور ناتو در افغانستان تولید موادمخدر به ۴۰ برابر رسیده است، افزود: خط تولید موادمخدر در دوران حاکمیت طالبان ۲۰۰ تن بود، این در حالیست که امروزه این میزان از مرز ۸۰۰۰ تن گذشته است.  
 
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هزاران نفر از بهترین فرزندان خود را در راه اسلام و انقلاب فدا کرده است، ادامه داد: جمهوری اسلامی برای مقابله با پدیده شوم موادمخدر همواره شهید می‌دهد.  
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه انگلیسی‌ها وهابیت را در جهان تشیع ایجاد کرده‌اند، گفت: غربی‌ها در عرصه همجنس بازی دچار افتضاحات مکرری شده‌اند، به گونه‌ای که واتیکان نباید در برابر انحراف آن‌ها سکوت کند.  
 
بروجردی با بیان اینکه متاسفانه همجنس گرایی در غرب رسمیت پیدا کرده است، ادامه داد: پرداختن به این مسئله در جامعه ایرانی جایگاهی ندارد.  
 
وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران داشتن رابطه خوب با سایر ملل است، گفت: کشورهای غربی باید قواعد بازی را در رابطه با جمهوری اسلامی رعایت کنند، این در حالی است که جمهوری اسلامی قواعد بازی را همواره رعایت کرده است و در اکثر کشور‌ها سفارتخانه دارد.

در ادامه "سیدحسین نقوی حسینی" در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قطعنامه پارلمانی اروپا برضد ایران دارای چه کارکردهایی است؟ گفت: در ابتدا غربی‌ها تصور می‌کردند که جمهوری اسلامی ایران فعالیت‌های پنهانی را انجام می‌دهد، به گونه‌ای که آن‌ها تصور می‌کردند که ایران وارد مذاکرات با ۱+۵ نخواهد شد. 

*جمهوری اسلامی ایران به دنبال علم و فناوری است، پس چیزی در پشت پرده ندارد
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با راهبرد مقتدرانه و همچنین با استدلال و منطق وارد مذاکره با ۱+۵ شد، افزود: جمهوری اسلامی ایران به دنبال علم و فناوری است، پس چیزی در پشت پرده ندارد.  
 
وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال استفاده صلح آمیز از انرژی است، ادامه داد: کشورهای غربی برای جمهوری اسلامی ایران دام گسترده بودند، این در حالی است که بخوبی توانستیم از پس دامهای متعدد غرب برآییم.
 
نقوی حسینی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران به کار خود اعتماد و اطمینان دارد، گفت: کشورهای غربی در‌‌ همان مراحل اولیه فکر می‌کردند که جمهوری اسلامی ایران به پای میز مذاکره نخواهد آمد، این در حالیست که غربی‌ها بار‌ها اتهامات مختلفی را به ایران وارد کرده‌اند.  
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با منطق در مذاکرات گفتگو می‌کند، خاطرنشان ساخت: جمهوری اسلامی ایران وارد توافقنامه اجرایی شده است به گونه‌ای که مفاد آن را با حفظ حقوق هسته‌ای ملت ایران مورد تصویب قرار داده است.  
 
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران راه را مقتدرانه پیش خواهد گرفت، گفت: کشورهای غربی فکر می‌کردند که جمهوری اسلامی ایران در نشست‌های کار‌شناسی میز مذاکره را ترک خواهد کرد، اما اینگونه نشد.  
 
نقوی حسینی با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها و معاندین جمهوری اسلامی ایران فشارهای متعددی را به پارلمان اروپا وارد کرده‌اند تا ایران را از صحنه خارج سازند، گفت: اتحادیه اروپا نهادهای مختلفی دارد که جایگاه آن‌ها مورد تعریف قرار گرفته است.  
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه پارلمان اروپا از نقش مشورتی برخوردار است، افزود: پارلمان اروپا چندین اجلاس را به صورت سالانه برگزار می‌کند.  
 
وی با بیان اینکه پارلمان اروپا کمیسیون تخصصی ندارد، گفت: محتوای قطعنامه مشمول تمام اعلامیه‌های سابق و قطعنامه‌های پیشین است، به گونه‌ای که آن‌ها پکیجی از همه مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشورمان را در این قطعنامه آورده‌اند.  
 
نقوی حسینی با بیان اینکه پارلمان اروپا درصدد بهم زدن بازی است، افزود: جمهوری اسلامی ایران بازی را به صورت منطقی در پیش گرفته، به گونه‌ای که با حفظ حقوق خود به موفقیت‌های عظیمی دست یافته است.  
 
* قطعنامه دارای کارکردهای سیاسی و تبلیغاتی است
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه کشورهای غربی به دنبال بهانه گیری هستند، گفت: کارکرد قطعنامه جدید سیاسی و تبلیغاتی است، زیرا آن‌ها می‌خواهند بر روی روحیه ایستادگی ملت ایران تاثیر بگذارند.  
 
وی گفت: خون هر ایرانی مسلمان غیرتمند با خواندن متن این قطعنامه به جوش می‌آید، زیرا در ۲۳ ماده این قطعنامه دخالت‌های آشکار غرب در امور ایران کاملا مشهود است.  
 
نقوی حسینی با اشاره به دخالت‌های غربی‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ایران افزود: کشورهای غربی حتی درصدد هستند تا در قانونگذاری کشور دخالت کنند. 

*جمهوری اسلامی ایران عکس العمل تندی را در قبال این قطعنامه نشان خواهد داد
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه کشورهای غربی درصدد جنگ با اسلام با قرآن هستند، افزود: جمهوری اسلامی ایران عکس العمل تندی را در قبال این قطعنامه نشان خواهد داد.

نقوی حسینی با اشاره به مشارکت 73 درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری گفت: در کشورهای اروپایی چنین مشارکتی وجود ندارد به گونه‌ای که به ندرت مشارکت مردم به 40 درصد می‌رسد.  
 
وی با اشاره به تبلیغات گسترده در انتخابات پارلمان اروپا در رمانی افزود: با وجود تبلیغات گسترده مشارکت مردم رومانی در انتخابات به 38 درصد رسید این در حالی است که در ایران چنین تبلیغات گسترده‌ای وجود ندارد اما مشارکت مردم گسترده است.  
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به این که انتخابات جمهوری اسلامی ایران یکی از سالم‌ترین و مردمی‌ترین انتخابات‌های دنیا است، اظهار داشت: کشورهای غربی نمی‌توانند نسبت به انتخابات ایران انتقاد کنند چرا که انتخابات ایران به صورت آزادانه و در فضای دمکراتیک و مردمی برگزار می‌شود.  
 
نماینده ورامین و پیشوا با اشاره به بهانه‌های مضحک کشورهای غربی نسبت به انتخابات ایران ادامه داد: کشورهای اروپایی با این قطعنامه دست خود را رو کرده‌اند به گونه‌ای که هدف‌های پنهان آن‌ها آشکار شده است.
 
نقوی حسینی با اشاره به این که پارلمان اروپا به دنبال اهداف خاص است، ادامه داد: ملاقات هیئت پارلمانی اروپا با سران فتنه خطا محسوب می‌شود این در حالی است که اشتون هم نیز دچار این اشتباه شده است.  
 
*پارلمان اروپا به دنبال تاسیس جاسوس‌خانه در ایران است 

وی تصریح کرد: روح و مفاد این قطع نامه نشان می‌دهد که آن‌ها به دنبال تاسیس دفتر همکاری و بهبود مناسبات اروپا و ایران نیستند بلکه می‌خواهند جاسوس خانه راه اندازی کنند تا محلی برای ایجاد آشوب و فتنه داشته باشند.  
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به این که ملت، دولت و مجلس ایران اجازه نخواهد داد تا آن‌ها جاسوسخانه در ایران دایر کنند، افزود: سفارت‌خانه‌های اروپایی در ایام هفته پاسخگوی مردم نبودند این در حالی است که در ایام فتنه و روزهای تعطیل ماجرا برعکس شده بود و تمامی سفارت‌خانه‌ها باز بود.  
 
نماینده ورامین و پیشوا با تاکید براینکه ملت، دولت و مجلس هرگز اجازه نخواهد داد تا دفتر فتنه در ایران راه اندازی شود، ادامه داد: غرب باید در دیدگاه و رفتار خود تجدید نظر کند.
 
نقوی حسینی با اشاره به بند 13 این قطع نامه گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب تاکنون میزبان حدود 3 میلیون آواره افغانی بوده است.  
 
وی با اشاره به این که هیئت پارلمانی اروپا درصدد هستند تا نقاط ضعف و ایرادات را مطرح کنند، گفت: از روز اولی که ملت افغانستان مورد تهاجم آمریکا و هم پیمانانش قرار گرفت جمهوری اسلامی ایران مثل برادر در کنار افغان‌ها قرار داشت.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به این که بالاترین آمار پناهندگان افغانی در ایران وجود دارد، گفت: پناهندگان افغانی به ایران مهاجرت کردند و مورد پذیرش جمهوری اسلامی واقع شده‌اند. ملت افغانستان امروزه در میان مردم به خوبی زندگی می‌کند.
 
نقوی حسینی با اشاره به این که ملت افغانستان از حقوق بسیار زیادی برخوردار هستند، اظهار داشت: مهاجرت خسارت‌های بسیاری را به کشورهای میزبان وارد می‌کند اما جمهوری اسلامی ایران این فشارها را پذیرفت.
 
*غرب به تعهدات بین‌المللی خود در مقابل ایران عمل نکرد 

وی با بیان این که غرب به تعهدات بین‌المللی خود در مقابل جمهوری اسلامی ایران عمل نکرده است، افزود: متاسفانه سازمان منافقین و موساد سخنانی را بر ضد جمهوری اسلامی ایران روا کرده‌اند که صحت ندارد.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید براینکه پارلمان اروپا در تصویب این قطع نامه اشتباه بزرگی را مرتکب شده است، گفت: پس از دولت یازدهم فضای جدیدی در عرصه بین‌المللی به وجود آمده است.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار