فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: 200 روستای متروکه کردستان احیا می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج،سردار  رجبی گفت: توجه به مناطق محروم و دورافتاده و تلاش برای ارتقای سطح رفاه و معیشت مردم در این مناطق از جمله رسالت‌های سپاه بوده و در سال گذشته نیز اقداماتی در این خصوص در سطح روستاها و مناطق دورافتاده استان انجام شد.
وی افزود: آب و خاک حاصلخیز و منابع سرشار طبیعی ظرفیت‌های مناسبی را برای توسعه مناطق روستایی و محروم استان به وجود آورده و سپاه نیز با نهایت ظرفیت و نیروی انسانی برای توانمند کردن مناطق محروم و روستایی استان اقدام خواهد کرد.
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان اضافه کرد: در بهمن و اسفند‌ماه سال 92 مطالعاتی در حوزه ایجاد امکانات در مناطق روستایی و محروم استان صورت گرفت و براساس این مطالعات حدود 200 روستای متروکه و در حال تخریب شناسایی شدند.
سردار  رجبی گفت: آباد کردن این روستاها، ایجاد امکانات رفاهی، آموزشی، بهداشتی و مخابراتی در کنار آسفالت راه‌ها برای جلوگیری از کوچ اهالی آن‌ها به مناطق حاشیه‌ای شهرها از جمله اقدامات تعریف شده ‌است.
وی افزود: متاسفانه زیرساخت‌ها در کردستان ضعیف بوده و در بسیاری از حوزه‌ها از دیگر استان‌های کشور عقب هستیم بنابراین باید با انسجام و همدلی بین مردم و مسئولان و مدیریتی جهادی برای رفع کاستی‌ها و عقب‌ماندگی‌های استان تلاش کنیم.
انتهای پیام/
برچسب ها: زیرساخت ، روستا ، متروکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.