دهقان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دولت و دستگاه دیپلماسی در مقابل قطعنامه پارلمان اروپا موضع محکم و قاطع بگیرند

عضو هیئت رئیسه مجلس در واکنش به قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا گفت: در حال حاضر باید تیم دیپلماسی و دولت موضع محکم و قاطع در مقابل این اقدام بگیرد و باید دشمن را بشناسیم و بدانیم که دشمنی می‌کنند و این رفتار با سازش و مذاکره قابل حل نیست.

محمد دهقان نماینده مردم چناران و طرقبه در واکنش به قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: قبل از آنکه به مفاد این قطعنامه بپردازیم باید به فلسفه حرکت غرب در قبال ایران توجه کنیم.

وی افزود: آنها در 35 سال گذشته هیچ‌گاه دشمنی خودشان نسبت به جمهوری اسلامی ایران را کاهش نداده بلکه به دشمنی خود نسبت ایران شدت دادند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تصریح کرد: آنها تلاش کردند تمام کشورهایی که ظرفیت همراهی با آمریکا را دارد به سمت خودشان هدایت کنند و اروپا نیز متاسفانه در بسیار از زمینه‌ها تابع آمریکا می‌شود و بخش مهمی از اروپا دنباله‌رو آمریکا در قبال ایران است.

اختلافات بنیانی با آمریکا و اروپا داریم

وی افزود: طبیعی است که ما اختلافات بنیانی با آمریکا و اروپا داریم و این اختلافات در مرحله اول اعتقادی است.

دهقان تصریح کرد: آنها می‌خواهند هنجارهای آمریکایی و غربی را در کشور ما حاکم کنند ولی ما نه تنها آنها را قبول نمی‌کنیم بلکه الگوی خودمان را داریم و براساس اعتقادات خودمان عمل می‌کنیم.

رفتار ما با هنجارهای آمریکا و زورگویی‌های آنها مغایرت دارد

وی ادامه داد: البته رفتار ما با منشور سازمان ملل  تا حدودی هماهنگ است اما با هنجارهای آمریکا و زورگویی‌های آنها مغایرت دارد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه فشار آنها بر ایران همواره وجود خواهد داشت، گفت: در چند ماه گذشته اینها امید جدیدی را پیدا کرده و نگاهشان را به ایران معطوف کرده‌اند.

وی افزود: یکی اینکه آنان فکر می‌کنند نگه داشتن ایران پای میز مذاکره زمینه‌ای را فراهم می‌کند که آنچه را نتوانستند در 35 سال گذشته از طریق ترور، تحریم، جنگ، فتنه، توطئه و ... عملیاتی کنند با مذاکره به دست بیاورند و این مستلزم آن است تا موضوعات مختلفی را مطرح کنند و میز مذاکره را همواره پر بار نگه دارند.


خلع سلاح سلاح غرب در موضوع هسته‌ای

نماینده چناران و طرقبه ادامه داد: تا به امروز موضوع هسته‌ای را بهانه می‌کردند که امروز از لحاظ سیاسی و روانی در این زمینه خلع سلاح شدند چرا که می‌گفتند ایران بمب ساخته یا می‌خواهد بسازد ولی روشن شد اینگونه نیست و تعهد هم دادیم که به دنبال ساخت بمب نیستیم.

وی افزود: آن‌ها در زمینه هسته‌ای دیگر حرفی برای گفتن ندارند بنابراین به دنبال طرح موضوعات جدید هستند.

دهقان گفت: اخیرا بحث حقوق بشر و دموکراسی را مطرح کرده‌اند البته این گونه موضوعاتِ نخ‌نما شده قبلا نیز بحث مورد بحث بود ولی هیچ ارزشی از نظر ما ندارد و کاملا بی‌اساس و دروغ است.

وی تاکید کرد: اینکه آنها می‌گویند در ایران دموکراسی نیست حداقل ملت ایران متوجه هستند که آنها دروغ می‌گویند چراکه در 35 سال گذشته دموکراسی را تجربه کرده و مدام در انتخابات شرکت کرده‌اند.

طرح موضوع حقوق بشر از سوی اروپا و امریکا خنده‌دار است

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی اظهار داشت: ملت تجربه کرده‌اند که در انتخابات کسی انتخاب می‌شود که تا چند روز قبل از انتخابات هیچ کس انتظار آن را ندارد بنابراین طرح چنین موضوعاتی از سوی اروپایی‌ها خنده‌دار است.

وی تصریح کرد: در آمریکا یک سال قبل از انتخابات معلوم است که بین دو نفر یکی رییس جمهور خواهد شد ولی در ایران قبل از انتخابات هیچ کس نمی‌تواند بداند رییس جمهور بعدی چه کسی خواهد بود.

دهقان ادامه داد: خیلی از ملت‌های دیگر هم حرف‌های اینها را خنده‌دار می‌دانند و قضاوت می‌کنند که ایران براساس اصول دموکراسی عمل می‌کند.

وی اظهار داشت: در مورد حقوق بشر نیز طبیعی است که هر کشوری اصول خود را دارد و آزادی مذهب و عقیده پیش‌بینی شده است، عقیده ما با عقیده اروپا و آمریکا متفاوت است یعنی عقیده مسلمانان با صهیونیست‌ها متفاوت است.


مخالفت با اعدام سوداگران مواد مخدر مضحک است

عضو هیئت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: مطالبی که آنها معتقدند مثلا چرا در کشور ما اعدام وجود دارد یا سوداگران مواد مخدر مجازات می‌شوند از نظر ملت ایران این حرفها مضحک و خنده‌دار است و شاید از نظر خیلی از ملت‌ها نیز خنده‌دار باشد ولی آنها عادت کرده‌اند حرف خودشان را بزنند.

دهقان در ادامه اظهار داشت: موضوع دیگری که آنها مطرح می‌کنند سلاح‌های کشتار جمعی است ولی ما بارها گفته‌ایم سلاح کشتار جمعی نداریم و مخالف اینگونه سلاح‌ها هستیم.

قلب حمله‌کننده را هدف قرار خواهیم داد

وی گفت: همچنین آنها معتقدند که ما نباید موشک دوربُرد داشته باشیم ولی ما معتقدیم باید چنین موشکی را داشته باشیم و اگر روزی هوس حمله به ایران به سرشان زد از خودمان دفاع کنیم و قلب کشور حمله‌کننده را هدف قرار دهیم که این کار را خواهیم کرد.

وی ادامه داد: به حرف‌های خنده‌دار، بیانیه و قطعنامه آنها توجه نخواهیم کرد و مسیر ملت ایران را ادامه خواهیم داد.

دفاع از همجنس‌گرایان برای اروپا گریه‌آور است

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصریح کرد: مسئله دیگری نیز در خصوص هم‌جنس‌گرایان را مطرح کرده‌اند که این مسئله واقعا برای اروپا که ادعای تمدن می‌کند، گریه‌آور است.

وی اظهار داشت: خودشان غرق فساد و آلودگی هستند و می‌خواهند ملت‌های دیگر را در این ورطه آلوده کنند به طوری که می‌گویند چرا شما ا جازه نمی‌دهید در کشورتان همجنس‌گرایی آزاد باشد!

دهقان تاکید کرد: این ادعای اتحادیه اروپا واقعا مایه شرمساری جامعه‌ای مثل جامعه اروپاست که ادعای فهم دارد ولی سردمدارانش به حدی نافهم هستند که از کشور مذهبی و پاک مثل ایران چنین درخواستی را دارند آن هم با تشر و تحکم!

وی گفت: آنها هدفی دارند که کاملا نشان از وابستگی آنها به آمریکا و پیروی از سیاست‌های آن کشور است و می‌خواهند از فرصت نرمش قهرمانانه ما سواستفاده کرده و اهداف خود را پیگیری کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: البته نرمش قهرمانانه منجر به این شد که بار دیگر آمریکا و اروپا به ملت و حتی دنیا شناسانده شوند.

وی گفت: آنها به دنبال این هستند تا ما را پای میز مذاکره نگه دارند و با اقدام انفعالی به دنبال به عقب نشاندن ایران از آرمان هایش هستند.

ضرورت اقدام قاطع تیم دیپلماسی و دولت

دهقان گفت: در حال حاضر باید تیم دیپلماسی و دولت موضع محکم و قاطع در مقابل این اقدام بگیرد و باید دشمن را بشناسیم و بدانیم که دشمنی می‌کنند و این رفتار با سازش و مذاکره قابل حل نیست.

وی گفت: البته ما مذاکره را در زمینه هسته‌ای همانگونه که اعلام کردیم ادامه می‌دهیم و باید به افکار عمومی اطلاع‌رسانی کنیم و بگوییم که علی‌رغم سر و صدای چندین ساله آمریکا و اروپا دستشان خالی بوده و دروغ گفته‌اند.

نماینده چناران و طرقبه ادامه داد: باید دروغ‌گویی آمریکایی‌ها به دنیا گفته شود و بگوییم که ما هیچ عدولی از موازین بین‌المللی نکردیم ولی آنها چندین سال افکار عمومی را در معرض فریب قرار دادند.

دهقان تاکید کرد: باید از فرصت به وجود آمده استفاده کرد و ملت‌های دنیا را نسبت به سیاست‌های دو پهلوی آمریکا و سیاست‌های زورگویانه این کشور مطلع کنیم.

دستاگاه دیپلماسی نباید سکوت کند

وی در پایان گفت: در فضای رسانه‌ای سنگین که در اختیار آنهاست دستگاه دیپلماسی ما نباید سکوت کند بلکه باید پاسخ آنها را داده و حقایق را اعلام کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۱۹:۵۹ ۱۶ فروردين ۱۳۹۳
اروپا غلط اضافی کرده باید تنبیه شود.
آخرین اخبار