عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تنظیم قطعنامه از سوی اتحادیه اروپا علیه ایران گفت: این قطعنامه نه تنها دخالت در امور داخلی یک کشور است و ما آن را رد می‌کنیم بلکه مطمئنا توسط مجلس شورای اسلامی پاسخ محکمی به آن داده خواهد شد.

اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تنظیم قطعنامه از سوی اتحادیه اروپا علیه ایران گفت: متأسفانه تعدادی از مسئولین کشور هنوز به این مسئله باور ندارند که آمریکا، رژیم صهیونیستی و یا حتی برخی از کشورهای اروپایی با اصل و اساس نظام جمهوری اسلامی ایران مشکل دارند. 
 
وی ادامه داد: متأسفانه تفکر آنها این است که طرف مورد مذاکره پیرو اخلاق و انصاف است و در زمان مذاکره با عقل و منطق کار می‌کنند، اما متأسفانه این گونه نبوده و روح استکباری همچنان در غربی‌ها جریان دارد و شدیدتر از گذشته به این مسئله نگاه می‌کنند.
  
کوثری در ادامه تصریح کرد: به همین دلیل است که چنین قطعنامه‌هایی را علیه ایران به صورت یک طرفه تنظیم و تصویب می‌کنند و نسبت به جنایات و زیاده‌خواهی‌های خود بی‌اعتنا هستند، عملکرد خود را به نوعی حق جلوه می‌دهند اما درخواست‌های ما را که قانونی بوده و در طول مذاکرات چهارچوب آن تنظیم شده را نادیده می‌گیرند.
 
وی تأکید کرد: اتحادیه اروپا قصد دارد زیاده‌خواهی‌های خود را به ملت و دولت ایران تحمیل کند.   

نماینده تهران ادامه داد: مسئولین باید به این نکته توجه کنند که نباید از اتحادیه اروپا انتظار درستکاری داشت زیرا تنها به دنبال منافع خود بوده و به هیچ عنوان حاضر به درنظرگرفتن حقوق دیگر ملت‌ها نیستند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: وزارت امورخارجه قطعا باید نسبت به این مسئله پیگیر بوده و عکس‌العمل نشان دهد، مصاحبه و اعلام ناراحتی از سوی سخنگوی این وزارت خانه قابل قبول نیست بلکه باید از اتحادیه اروپا خواسته شود در مقابل جنایات خود پاسخگو باشند.
 
کوثری گفت: این قطعنامه نه تنها دخالت در امور داخلی یک کشور است و ما آن را رد می‌کنیم بلکه مطمئنا توسط مجلس شورای اسلامی پاسخ محکمی به آن داده خواهد شد.   

وی در پایان خاطر نشان کرد: انتظار ما این است که دستگاه دیپلماسی کشور پاسخ محکمی به این مسئله بدهد تا آنها فکر نکنند که محتاج توجه آنها هستیم.   

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار