بیش از 80 فرد مسلح تروریست در دو روز گذشته در لاذقیه و ریف دمشق در حملات ارتش سوریه کشته شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی المنار ، بیش از 80 فرد مسلح تروریست از جمله شماری از فرماندهان گروههای مسلح در دو روز گذشته در لاذقیه و ریف دمشق در حملات ارتش سوریه کشته شدند که بیش از 40 نفر آنان از ملیتهای مختلف عربی و غیر عربی بودند. 

 درگیریهای شدید بین یگان‌هایی از ارتش سوریه و گروههای مسلح در اطراف تپه موسوم به تپه 45 در حومه شمالی لاذقیه ادامه دارد.

دیده بان سوریه ( مخالف مستقر در لندن) کشته شدن 64 فرد مسلح از جمله 40 فرد مسلح از ملیتهای عربی و غیر عربی را در حومه شمالی لاذقیه در درگیریهای تأیید و اعلام کرد این عده طی دو روز گذشته کشته شدند.

حسین ملاح گزارشگر شبکه المنار در گزارشی گفت : پایگاه‌های گروه‌های مسلح در حومه شمالی لاذقیه در تیررأس آتشبارهای ارتش و نیروهای دفاع ملی سوریه قرار گرفته است.

پس از آنکه ابتکار عمل بار دیگر به دست نیروهای سوری افتاد و انهدام تدریجی مواضعی که افراد مسلح به آنها وارد شده بودند آغاز شد  یگانهای نظامی به حملات خود ادامه دادند و پس از بازپس گیری تپه راهبردی تپه 45به پیشرویهای جدیدی دست یافته اند.

کشته شدن دست کم 64 فرد مسلح طی دو روز گذشته از جمله 40 فرد مسلح از ملیتهای عربی و غیر عربی نشانگر شدت درگیریها بوده است.

دیده بان سوریه اعلام کرده که دست کم 64 فرد مسلح عرب و غیر عرب در درگیری‌های دو روز گذشته لاذقیه کشته شدند.

موضوع قابل توجه نیز کشته شدن شماری از فرماندهان گروههای مسلح از جمله ابو صفیه مصری فرمانده نظامی در گروه موسوم به گروه شام اسلام است.

همچنین ارتش سوریه يک قبضه توپخانه موسوم به "جهنم افراد مسلح" و مقاديري اسلحه و مهمات آن‌ها را مصادره کرد.


گزارشگر المنار با اشاره به اجساد فرماندهان گروه‌های مسلح که کشته شدند گفت ابو صفیه یک روز پس از کشته شدن  ابو احمد مغربی فرمانده این گروه به هلاکت رسید.

چند روز پیش نیز "ابو حسن ترکمانی" فرمانده گروه موسوم به گردان مصطفی کشته شده بود.

گزارش‌ها حاکی است که ابو صفیه از اتباع مصر بود و تابعیت آمریکایی نیز داشت و مدت زمان طولانی در آمریکا زندگی کرده بود.

گروه‌های مسلح با ادعای تحقق موفقیتهای نظامی تلاش کردند از این تلفات عبور کنند و تصاویری از فرستادن نیروهای کمکی به ساحل سوریه پخش کردند اما طولی نکشید که خود فرماندهان گروههای مسلح به این تلفات اذعان کردند.

"عبد الله محیسنی سعودی"  یکی از نظریه پردازان سلفی جهادی در سوریه ، گروه‌های مخالف را به تجارت با آنچه که وی آن را نبرد ساحل نامید متهم کرد.

وی در پایگاه اینترنتی اعلام کرد «برخی از افراد مسلح را دیده است که دو گلوله یا سه گلوله خمپاره شلیک می کنند تا تصویری برداری و سپس جیبهای خودشان را از پول پر کنند.»

دگرگون شدن اوضاع در نبردهای ساحل بر جبهه های غوطه شرقی در ریف دمشق نیز تأثیر داشت و یگانهای ارتش به انهدام پایگاههای افراد مسلح در ملیحه و اطراف آن در ریف دمشق ادامه دادند و مخالفان اعلام کردند بیش از 20 فرد مسلح در نبردهای ملیحه کشته شدند.

پیشروی ارتش در ملیحه و برخی مناطق غوطه باعث شد افراد مسلح ادعا کنند یگانهای نظامی سوری از سلاح‌های سمی در جوبر استفاده می کنند.

اما بشار جعفری نماینده سوریه در سازمان ملل متحد چند روز پیش به این ادعا پرداخته بود و گفته بود تماسهایی بین افراد مسلح در جوبر ردیابی شده است که نشان می دهد آن‌ها برای حمله شیمیایی در جوبر و متهم کردن دولت سوریه آماده می شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار