ایالات متحده قرار است تا مطابق یک برنامه ، کمک‌های خود را برای آموزش شبه‌نظامیان مخالف سوری و ارسال سلاح‌های سبک به آن‌ها افزایش دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری  "رویترز" طبق اعلام دو منبع امنیتی آمریکایی به این خبرگزاری ، ایالات متحده قرار است تا آموزش شبه‌نظامیان مخالف سوری و نیز ارسال کامیونهای حامل سلاح‌های سبک برای کمک به مخالفان سوری را افزایش دهد.

این برنامه پس از آن انجام می‌پذیرد که گفتگوهای صلحی که آمریکا از آن پشتیبانی می‌نمود با شکست مواجه شده است و نیروهای دولتی سوریه پیشرفت های بسیاری داشته‌اند.

این خبرگزاری به نقل از دو مسؤول آمریکایی که از این برنامه آمریکا آگاه می‌باشند اعلام کرده است : واشنگتن کمک‌های خود را به مخالفان افزایش خواهد داد و محموله‌های ارسالی سلاح‌های سبک را به گروه‌های شبه‌نظامیان مخالف میانه‌ رو که بیشتر در اردن و مرزهای جنوبی سوریه اند افزایش می‌دهد.

این منابع مطلع همچنین اعلام کردند که این کمک‌ها احتمالا  شامل سلاح‌های متوسط می‌باشد و شامل موشک‌های زمین به هوا نمی‌گردد.

مخالفان و شبه‌نظامیان سوری پیشتر از آمریکا خواسته بودند که کمک‌های خود را در رابطه با سلاح‌های پیشرفته از جمله موشک‌های زمین به هوا افزایش دهد  و همزمان با پیشروی‌های دولت سوریه و بمباران مناطقی که در دست تروریست‌ها می‌باشد توسط دولت سوریه برای پاکسازی این مناطق ،سعی کند تا فشارهای نظامی بیشتری به "بشار اسد "رئیس جمهور سوریه وارد آورد، اما مسؤولان آمریکایی می‌گویند ایالات متحده از این مسأله نگران است که این سلاح‌های پیشرفته برای حمله به اسرائیل و یا هواپیماهای غیرنظامی استفاده گردد و از این رو کمک های آمریکا شامل موشک‌های زمین به هوا نمی‌گردد.

شایان ذکر است که جنگ سوریه که بیش از 3 سال است که در جریان می‌باشد باعث کشته شدن 136 هزار نفر  و پناهنده شدن 9 میلیون تن از ساکنان سوریه گردیده است .

انتهای پیام/
برچسب ها: طرح ، امریکا ، افزایش ، کمک ، مخالفین ، سوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار