"جوبایدن " معاون رئیس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با نخست وزیر اوکراین بر اهمیت امنیت انرژی در اوکراین تأکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از" پایگاه رسمی نیروهای لبنانی" معاون رئیس جمهور آمریکا "جوبایدن" در تماس با نخست‌ وزیراوکراین "ارسینی یاتسینیوک" دستیابی اوکراین به توافقی اولیه با صندوق بین‌المللی پول را تبریک گفت و بر اهمیت بهبود امنیت انرژی در اوکراین تأکید کرد.

کاخ سفید با اعلام خبر تماس بایدن با نخست وزیر اوکراین گفت وی از پیشرفت در اوکراین استقبال کرده است. بایدن در این تماس به نخست وزیر اوکراین یاتسینیوک دستیابی به توافقی اولیه باصندوق پول بین‌المللی را برای ثبات اقتصاد اوکراین و پیشرفت آن تبریک گفته است.

معاون رئیس جمهور آمریکا همچنین از حمایت خود برای اجرای این توافق در نزدیکترین زمان ممکن خبر داد و گفت این توافق همراه با کمک‌های شرکای بین‌المللی دیگر از جمله ضمانت‌های وام به میزان یک میلیارد دلار از سوی آمریکا باعث می‌شود که اوکراین بتواند به نیازهای اساسی‌اش پاسخ دهد.

بایدن همچنین در این تماس بر بهبود امنیت انرژی در اوکراین و تعهد به همکاری همراه با دیگر کشورهای اروپایی دیگر برای تضمین در این رابطه که هیچ کشوری از منابع انرژی خود به عنوان سلاح و ابزاری سیاسی استفاده نکند تأکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار