در نشست کشورهای مستقل همسود مورد تاکید قرار گرفت؛

لاوروف:علت اختلافات در اوکراین، ناتوانی مقامات در احترام نهادن به حقوق مردم است

"سرگئی لاوروف"وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد علت اختلافات در اوکراین ، ناتوانی مقامات کنونی در احترام نهادن به حقوق همه مردم این کشور از جمله حق استفاده از زبان اقلیت هاست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد علت اختلافات در اوکراین ، ناتوانی مقامات کنونی در احترام نهادن به حقوق همه مردم این کشور از جمله حق استفاده از زبان اقلیت هاست.

"سرجون هدایه" گزارشگر شبکه تلویزیونی روسیا الیوم در این باره گفت "سرگئی لاوروف" همچنین گفت غرب می خواهد نقش داور سرنوشت اوکراین را بازی کند و مقامات این کشور مستقل نیستند. 

پرونده اوکراین بر نشست وزیران امور خارجه جامعه کشورهای مستقل همسود متشکل از جمهوری های سابق شوروی سایه افکنده بود. لاوروف در این نشست غرب را به تلاش برای تعیین سرنوشت اوکراین و مردم این کشور متهم کرد. لاوروف افزود سیاست مقامات اوکراین از دستیابی به راهکاری برای حل بحران موجود در این کشور جلوگیری می کند.

 در این نشست ریاست این تشکل ( جامعه کشورهای مستقل همسود )  به مدت یک سال به بلاروس واگذار شد. مقامات اوکراین به خروج از جامعه کشورهای مستقل همسود تصمیم گرفتند ولی "سرگئی لبدف" دبیر اجرایی آن گفت همه ابراز امیدواری کردند اوکراین با وجود برخی بیانیه هایی که در کی یف صادر شد عضو کشورهای مستقل همسود باقی بماند زیرا این (ماندن در این سازمان) منافع مردم اوکراین و این کشور را تامین می کند.کشوری که پیوندهای اقتصادی ،انسان دوستانه ،قومیتی و انسانی و فرهنگی با دیگر کشورهای همسود دارد. 

در ادامه گزارش آمده است وزیران امور خارجه کشورهای عضو بسیاری از پرونده هایی را که به دغدغه اصلی مشترک تبدیل شده است از جمله امنیت مرزها به خصوص مرز تاجیکستان- افغانستان بررسی کردند. در این نشست همچنین بر اهمیت هماهنگی تلاش های دیپلماتیک در عرصه بین المللی در سایه تحولات امنیتی و سیاسی کنونی تاکید کردند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار