رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در سال گذشته میلادی یک میلیارد و 35 میلیون گردشگر در جهان سفر کرده‌اند که درآمد حاصل از آن هزار و 100 میلیارد دلار بوده است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد مسعود سلطانی فر در دیدار با استاندار خراسان رضوی با اشاره به آمار سازمان جهانی جهانگردی در سال 2013 ، افزود:. ایران در حال حاضر از نظر امنیت گردشگران رتبه 17 را در جهان به خود اختصاص داده است و این امر سبب شده تا در ماه‌های گذشته تقاضا برای سفر به ایران افزایش چشمگیری داشته باشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: در این میان با توجه به این که کشورمان یک درصد خاک جهان را تشکیل می دهد و 10 تا 15 درصد جاذبه های گردشگری، تاریخی و طبیعی دنیا را در خود جای داده است باید از این ظرفیت برای توسعه اقتصاد و ایجاد اشتغال پایدار استفاده کنیم.

سلطانی فر در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که خراسان رضوی یکی از استان‌های با اهمیت در حوزه گردشگری در کشور به شمار می رود، تدوین برنامه عملیاتی و جامع استانی با شرح وظایف و تقسیم کار دستگاهی در این حوزه را خواستار شد.

استاندار خراسان رضوی هم در این دیدار با اشاره به وجود بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در مشهد مقدس، از این مضجع شریف به عنوان عظیم ترین ظرفیت فرهنگی کشور یاد کرد و گفت: این مهم سبب شده که همه ساله شاهد پذیرای بیش از 25 میلیون زائر در این کلانشهر باشیم که حدود 1.5 میلیون نفر آنان را زائران خارجی تشکیل می‌دهند.

علیرضا رشیدیان، با اشاره به شکل گیری معاونت زیارت در ساختار سازمانی استانداری خراسان رضوی، افزود: ساماندهی امور زائران از طریق این معاونت پیگیری می‌شود.

وی از آمادگی استان برای حضور و جذب سرمایه گذاری‌های خارجی در حوزه گردشگری خبر داد و گفت: بسته سرمایه گذاری استان در حوزه‌های مختلف تدوین و شرایط برای آنان تسهیل شده است.

انتهای پیام//

برچسب ها: سفر ، ایران ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.