بخش های خدماتی ورزش تماشاگران در ورزشگاه نسل جدید شامل بوفه ها و رستوران ها، سرویس های بهداشتی و فضاهای پذیرایی ویژه مهمانان و اشخاص مهم می شود.

مهرنوش قدسی کارشناس مهندسی ورزش در مورد بخش های خدماتی تماشاگران در طراحی ورزشگاه های نسل جدید به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: بخش های خدماتی ورزش تماشاگران در ورزشگاه نسل جدید شامل بوفه ها و رستوران ها، سرویس های بهداشتی و فضاهای پذیرایی ویژه مهمانان و اشخاص مهم می شود.

این کارشناس مهندسی ورزش در مورد بوفه های استادیوم های نسل جدید خاطر نشان کرد: سالن پذیرایی vip در فضایی مستقل با قابلیت سرویس دهی به هشتصد تا هزار نفر، رستوران ها برای حضور مردم عادی یا تماشاچیان در فضای داخل خارج محل مسابقه ، دستگاه های اتوماتیک فروش غذا ، کیوسک ها یا واحد های تجاری مستقل در هنگام برگزاری مسابقه باید در طراحی ورزشگاه نسل جدید تعبیه شود..

وی در مورد سرویس های بهداشتی در طراحی ورزشگاه های نسل جدید افزود: سرویس های بهداشتی به تفکیک و در تمامی طبقات با کابین های پوشیده دارای روشویی ، فضای کافی برای رفت و آمدو انتظار باشد. تعداد مناسب سرویس هاتا جمعیت بیست هزار نفر برای هر صد نفر یک ودو دهم برای بانوان و 2سرویس برای آقایان و برای جمعیت بیش از بیست هزار نفر برای هر صد نفر چهار دهم سرویس برای خانم ها و  9 دهم برای آقایان، برای هر10  معلول یک سرویس اختصاص می یابد و حداکثر فاصله سرویس ها از راه های ورودی خروجی اصلی پنجاه متراست.

قدسی در مورد انواع فضاهای پذیرایی مخصوص مهمانان و اشخاص مهم در طراحی ورزشگاه نسل جدید گفت: سالن های بزرگ برای تعداد زیاد، اتاق های اختصاصی که مستقیماً به داخل استادیوم دسترسی در ورزشگاه امروزی تعبیه می شوند.

وی در مورد ظرفیت فضاهای پذیرایی مخصوص مهمانان و اشخاص مهم افزود: ظرفیت سکوهای مهمان به طور متوسط پنج درصد ظرفیت کلی ورزشگاه است. اتاق های مهمانان با مساحت تقریبی 30 متر مربع برای هر 10 تا 12 نفر مهمان یک اتاق طراحی می گردد که استادیوم آلیانز آرنا با 100 اتاق مهمان در بین ورزشگاه جهان را دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: طراحی ، ورزشگاه ، نسل جدید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار