یک آسیب شناس اجتماعی گفت: پرخاشگری از هدف آسیب رساندن سرچشمه می‌گیرد و تمایل به شرکت در اعمال آسیب‌زای فیزیکی و روان‌شناختی برای کنترل اعمال دیگران است.

 مجید ابهری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: در تعریف سنتی پرخاشگری آزار و آسیب رساندن به شخصی دیگر و رفتاری که متوجه فرد دیگری است و هدف آن صدمه زدن به وی است.

وی تاکید کرد: خانواده می‌تواند از جهات مختلف مانند نحوه برخورد والدین با نیاز‌های کودک،وجود الگوی نامناسب موجب بروز وتشدید پرخاشگران شود.

ابهری ادامه داد: عواملی که در پیرامون انسان هستند، می‌توانند در بروز یا تشدید پرخاشگری اثر بگذارد که برخی از اینگونه عوامل بازی‌های ویدئویی،زندگی در محیط‌های شلوغ و پر ازدحام و سر‌و‌صدا و...هستند.

وی تصریح کرد: تا وقتی که نپذیریم جهان بی عیب و نقص نیست به همه کس و همه چیز خشمگین می‌شویم.

ابهری ادامه داد: به طور مستقیم جواب خشونت را ندهیم. تحقیقات نشان می‌دهد که پرخاشگری کلامی و حتی فیزیکی علاوه بر این‌که خشم را کاهش نمی‌دهد بلکه باعث افرایش آن نیز می‌شود.

وی با اشاره با این‌که از روش تخلیه خود استفاده کنیم افزود: پرخاشگری به عنوان یک نیروی نهفته در انسان دارای حالت هیدرولیکی است که به تدریج در شخص متراکم و فشرده می‌شود و سرانجام نیاز به تخلیه پیدا می‌کند‌؛اگر چنین انرژی به شکل مطلوب و صحیح مثلا از طریق ورزش‌ها و بازی‌ تخلیه شود،جنبه سازندگی خواهد داشت در غیر این‌صورت مخرب خواهد بود.
/ انتهای پیام
 

برچسب ها: پرخاشگری ، آسیب ، فیزیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار