نگاه خريدارانه به گوشه و کنار خانه از مهمترين اصول خريد يک واحدمسکوني به شمارمي روزد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران همه آدم‌ها از بدو خلقت تا به حال در فکر داشتن يک سرپناه امن و مطمئن بوده‌اند تا بتوانند ساعاتي را به دور از اجتماع پيرامون خود در آن بياسايند.
براساس اين گزارش خريد و انتخاب اين سرپناه داراي اصول و ويژگي‌هايي است که دانستن آنها خالي از لطف نيست.

براساس اين گزارش آنچه بسيار اهميت دارد اين است که نگاه يک مهندس ساختمان يا آرشيتکت و معمار به يک ساختمان با نگاه افراد عادي به آن متفاوت است.

آپارتماني يا مستقل

براساس اين گزارش اصولا آپارتمان بيشتر به مكان‌هاي استراحت و زندگي شبانه در جوامع صنعتي گفته مي‌شود. با وجود روند شتاباني كه در بخش ساخت خانه‌هاي آپارتماني در كشور وجود دارد اما هنوز به نظر مي‌رسد با ضعف‌هاي فراواني در اين بخش روبه‌رو هستيم. 

اين گزارش مي افزايد :مواردي مانند کاهش كيفيت به هنگام ساخت، برآوردن حداقل استانداردها، وابستگي ساخت آپارتمان‌ها به شرايط منطقه و محله به اين صورت كه براي مثال، كيفيت آپارتمان‌هاي شمال شهر تهران با جنوب تهران به علت وضعيت مالي متقاضي متفاوت است. 

براساس اين گزارش بنابراين مقوله آپارتمان و اصلاح معايب موجود در آن علاوه بر نياز به دقت بيشتر كارفرمايان و سازندگان، توجه بيشتر ارگان‌هاي دولتي مربوطه را نيز مي‌طلبد. 

گفتني است علاوه بر اينها، به نظر مي‌رسد فرهنگ آپارتمان‌نشيني در كشور ما همان‌طور كه بارها گفته شده هنوز اصلاح نشده است
 
براساس اين گزارش به‌طور مسلم، حس استقلالي كه در خانه خواهيم داشت، با منزل آپارتماني قابل مقايسه نيست. 

گفتني است :‌ در خانه تمام عوامل از نظر بهداشتي، رواني و مانند آن وابسته به ساكن است ولي در آپارتمان قرارگيري گروهي از انسان‌ها با فرهنگ‌ها و سطوح زندگي متفاوت، اين مساله را از بين مي‌برد.

براساس اين گزارش  درواقع در آپارتمان يك محله كوچك در ارتفاع شكل مي‌گيرد كه در صورت همدلي و همكاري ساكنان مي‌تواند زندگي مطبوعي را رقم زند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: خانه ، خریدار ، آپارتمان ، محله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار