برخی از کارهای روزانه که اصلا مهم به نظر نمی‌رسند نتیجه عملکرد شگفت‌انگیز مغز است که آنها کاملا درست انجام می‌دهد بدون اینکه ما متوجه آن بشویم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ پزشکان در یک تحقیق منحصر به فرد دریافته‌اند افراد توانایی انجام کارهای بسیار پیچیده بدون دانستن آنکه چگونه آن عمل انجام می‌شود را دارد هستند.

گفتنی است، پزشکان این نتیجه را با بررسی بر روی دانشجویان داوطلب بدست آورده‌اند بدین صورت که از آنها خواسته‌اند بدون نگاه کردن به صفحه کلید کامپیوتر کلماتی را تایپ نمایند و اکثر آنها با دقت 94 درصد موفق به این کار شده‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، در عین حال وقتی از همین دانشجویان خواسته شد که برچسب حروف الفبا را بر روی صفحه کلید بدون حروف بچسبانند قادر به این کار به درستی نبود‌ه‌اند.

پزشکان اعتقاد دارند افراد می‌توانند بدون فکر کردن به یک عمل، آن کار را به صورت کاملا درست انجام دهند و این به توانایی ذهنی افراد بازمی‌گردد.

پزشکان از جمله کارهایی بدین شکل که مغز به صورت ناخودآگاه آنها را اجرا می‌کند مواردی مانند گره زدن بند کفش، کبریت آتش زدن و حتی رانندگی خودرو را نام بردند.

کارشناسان اعتقاد دارند این نوع اقدامات نشان‌دهنده‌ی توانایی انسان در انجام اعمال بدون تفکر آگاهانه است.

روانشناسان در نظر دارند از این کشف برای درمان بیماری‌هایی مانند "اوتیسم" استفاده نمایند.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: فکر ، اوتیسم ، مغز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار