با توجه به بارش باران و برف در مسيرهاي پرتردد كشور در استان‌هاي البرز، گيلان، آذربايجان شرقي و قم، مسافران نوروزي تجهيزات لازم را به همراه داشته باشند و برنامه زماني مناسبي را براي عبور از جاده‌هاي كوهستاني مناطق ياد شده در نظر بگيرند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگارن؛ مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت راه وشهرسازي، براساس تصاوير دريافتي از دوربين‌هاي نظارتي، سامانه‌هاي هوشمند ترددشمار برخط و گشت‌هاي شعب راهداري سراسر كشور، در حال حاضر به‌استثناء محورهاي مسدود و ممنوع که در ذيل ذكرشده،‌ مابقي محورهاي مواصلاتي كشور باز و تردد در آنها به‌ روال عادي در جريان است.

در 24ساعت گذشته، كل تردد ثبت ‌شده بر اساس آخرين اطلاعات دريافتي از 877 تردد شمار در محورهاي برون‌شهري، نسبت به روز قبل از آن 11.2 درصد كاهش را نشان مي‌دهد.

همچنين سهم وسايل نقليه سنگين 11درصد، اوج تردد بين ساعات 18 تا 19 و كمترين تردد بين ساعات 6 تا 7 صبح صورت پذيرفته كه هموطنان عزيز با آگاهي از اين موضوع مي‌توانند ساعات مناسب‌تري را براي سفر انتخاب نمايند.
 
محورهاي داراي بيشترين تردد در 24 ساعت گذشته
 
نام محور
استان
مجموع تردد در محور
1
آزادراه كرج - تهران
البرز
93065
2
آزادراه قزوين - كرج
البرز
74504
3
آزادراه تهران-كرج
البرز
68973
4
آزادراه كرج- قزوين
البرز
58661
5
لاهيجان - آستانه
گيلان
38913
6
ايلخچي-تبريز
آذربايجان شرقي
35827
7
تبريز-ايلخچي
آذربايجان شرقي
35138
8
آزادراه قم - تهران
قم
34642
9
رشت-خمام
گيلان
34556
10
رشت-كوچصفهان
گيلان
32617

 
محورهاي مسدود تا اطلاع ثانوي، به دليل رويدادهاي غيرمترقبه:
 
1- محورشمشك - ديزين(جاده اختصاصي حدفاصل پاركينگ بالا تا پاركينگ پايين) واقع در استانالبرز،به‌دليل بارش برف، تا اطلاع ثانوي مسدود مي‌باشد. البته همه روزه‏ امكان تردد از تهران به محور شمشك تا پاركينگ بالا، از ساعت 7 لغايت 17، همينطور از كرج به محور ديزين تا پاركينگ پايين، به‌طور 24ساعته، ميسر است.

2- باند جنوب به شمال آزادراه پل زال-خرم آباد، واقع در استان لرستان، به دليل ريزش كوه تا اطلاع ثانوي مسدود مي‌باشد.

3- محورشهداد- نهبندان، مقطع واقع در استان كرمان، به دليل وقوع سيلاب از كيلومتر 60 تا 73 تا اطلاع ثانوي مسدود مي‌باشد.

4- محورپونل –خلخال، (از سه‌راهي پونل تا ورودي جاده زندانه) مقطع واقع در استانگيلان،به دليل بارش برف، تا اطلاع ثانوي مسدود مي باشد.
 
ممنوعيت تردد به دليل عمليات كارگاه جاده‌اي:
 
1- محوراصلي قم – گرمسار و بالعكس، واقع در استانهاي تهران‏، سمنان و قم، به دليل تمديد عمليات راهسازي، تا مورخ31/3/93 مسدود و مسيرجايگزين براي خودروهاي سواري آزادراه قم ـ تهران، براي وسايل نقليه سنگين محور قديم قم ـ تهران و در ادامه براي كليه خودروها، جاده امام‌رضا به سمت پاكدشت و گرمسار خواهد بود.
 
ممنوعيت تردد به ‌تفكيك يا اولويت وسايل نقليه:
 
در محوركرمان ـ راين ـ حسين آباد ـ جيرفت (ساردوئيه ـ جيرفت)، واقع در استان كرمان به ‌دليل مداخله با ترافيك شهري‏ و تردد در جاذبه‌هاي گردشگري و عبور 23 كيلومتري از مسير فرعي،تردد خودروهاي سنگين و حاملين فرآورده‌هاي نفتي ممنوع و مسير جايگزين محور ترانزيت كرمان ـ دهبكري ـ جيرفت، معرفي مي‌شود. تردد وسايل نقليه سواري در محور فوق بلامانع است.

انتهای پیام/
برچسب ها: مسافران ، راه ، نوروز ، تجهیزات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار