رئيس "عمران و مسکن" سازان استان گلستان خبر داد:

افزايش بهسازي "بافت هاي فرسوده" با مشارکت دستگاه هاي دولتي

جهاني گفت: همکاری و مساعدت این دستگاهها یک تکلیف قانونی است که در قانون برنامه پنجم توسعه کشور و قانون حمایت از بهسازی ونوسازی بافتهای فرسوده شهری،همواره مورد تأکید بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، رضا جهاني با اشاره به اينکه هر خانه ای که در بافت مرکزی شهر خالی می شود، یأس ناامیدی را به آن کوچه و محل به ارمغان می آورد افزود: با متروکه و مخروبه شدن تدریجی خانه ها رونق و شادابی زندگی از این محلات رخت می بندد و جای خود را به ناامیدی، ترس و افسردگی و عدم حس تعلق به این محلات و در نهایت تلاش برای ترک محل و اسکان در مکانی بهتر می دهد!.

جهاني در ادامه خاطر نشان کرد: مرگ تدریجی بافتهای قدیمی و فرسوده شهری و افزایش انواع بزهکاری و ناامنی و سایر مشکلات اجتماعی و اقتصادی در این بافتها که حاصل فرسودگی کالبدی و عدم توجه به نوسازی این محلات بوده و در نتیجه خروج ساکنان را در پی داشته، از دیگر سوی رشد مناطق اطراف شهر و تخریب  و نابودی منابع طبیعی را به همراه داشته است.

رئيس عمران ومسکن سازان استان گلستان در ادامه اظهار داشت: اغلب ساخت وسازهای انجام شده ویا دردست اقدام در بافتهای فرسوده شهری وحتی درسایر مناطق شهر به شکلی انجام می شودکه درآینده نه چندان دور به بافت فرسوده وناکارآمده تبدیل خواهندشد و با این وضعیت نابسامانی که درپیش گرفته شده روند بازتولید بافت فرسوده و ناکارآمد شهری(به شکل انبوه!) به شدت تداوم دارد)

وي در ادامه توضيح داد: همکاری و مساعدت این دستگاهها یک تکلیف قانونی است که در قانون برنامه پنجم توسعه کشور و قانون حمایت از بهسازی ونوسازی بافتهای فرسوده شهری،همواره مورد تأکید بوده است.

جهاني در ادامه خاطر نشان کرد:  جهت حمایت از ساخت وساز مردمی در بافتهای فرسوده شهری، همکاری و مشارکت دستگاههای مختلف خدمات رسانی(آب، برق، گاز و مخابرات) و نیز ادارات و دستگاههای دیگر همچون ادارات ثبت اسناد و املاک، دارایی و... بسیار مفید و موثر خواهد بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: بافت ، فرسوده ، عمران ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار