همزمان با آغاز تبلیغات انتخابات پارلمانی عراق "نوری مالکی" نخست وزیر این کشور طرح تروریست‌ها برای مانع شدن مردم از مشارکت در این انتخابات را شکست خورده توصیف کرد.

 به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ همزمان با آغاز تبلیغات انتخابات پارلمانی عراق نخست وزیر این کشور طرح تروریست ها برای مانع شدن مردم از مشارکت در این انتخابات را شکست خورده توصیف کرد.

" نوری مالکی" در سخنرانی تلویزیونی روز چهارشنبه تاکید کرد: تروریست ها نمی توانند اراده ملت عراق که خواهان مشارکت در انتخابات هستند بشکنند و در تحقق هدف خود شکست خواهند خورد.

وی افزود: حضور گسترده مردم در دریافت کارت های هوشمند انتخاباتی نشان داد ملت خواهان مشارکت در انتخابات است تا دولتی مردمی روی کار آید.

نخست وزیر عراق از مردم این کشور خواست تا بهترین افراد که برنامه‌های جامع سیاسی و خدماتی دارند انتخاب کنند.

وی با اشاره به مشکلات کابینه کنونی دولت که بر اساس شراکت ملی تشکیل شده گفت: دولت شراکت ملی مانع از اجرایی شدن بسیاری از طرح های مهم شده است.

وی با ابراز امیدواری که کابینه آینده بر اساس اکثریت سیاسی شکل بگیرد نه دولت شراکت ملی، تصریح کرد: با این وجود دولت اکثریت سیاسی، همه اقوام و مذاهب را در بر خواهد گرفت و در این زمینه نگرانی وجود نخواهد داشت با این تفاوت که کابینه دولت از اختیارات بیشتری در اجرای طرح های خدماتی، امنیتی و سیاسی برخوردار خواهد بود.

در دولت شراکت ملی، نخست وزیر نمی تواند اعضای کابینه خود را معرفی کند بلکه احزب سیاسی هستند که وزرا را معرفی و در تصمیم گیری های دولتی نیز احزاب سیاسی تصمیم نهایی را اتخاذ می کنند نه وزرای وابسته به آنها. اما در دولت اکثریت سیاسی، انتخاب اعضای کابینه به عهده نخست وزیر خواهد بود و او مسئول اقدامات کابینه در چهار مدت سال است.

نخست وزیر عراق درباره تلاش برخی ها برای ایجاد فضای یاس در انتخابات پارلمانی این کشور هشدار داد.

شبکه تلویزیونی العراقیه گزارش داد: نوری المالکی در سخنرانی هفتگی گفت: از دست اندرکاران و نامزدهای انتخابات پارلمانی عراق برای بوجود آوردن فضای رقابت دموکراتیک قدرانی می کنم.

وی همچنین از برخی اقدامات نادرست در برگزاری انتخابات های گذشته انتقاد و آن موجب تخریب روند دموکراتیک در عراق قلمداد کرد.

مالکی با تاکید بر اینکه نامزدهای انتخابات پارلمانی عراق برای به دست آوردن رأی مردم از اتهام زنی به دیگر نامزدها اتهام خودداری کنند تاکید کرد آینده عراق و آینده روند دموکراتیک در این کشور به انتخابات پیش رو بستگی دارد.

وی افزود: دولت عراق همه تدابیر لازم را برای حفظ نظم انتخابات و سلامتی دست اندرکاران آن اتخاذ و طرح هایی را برای اجرا آماده کرده است.

وی درباره برخی مناطق عراق که با حملات تروریستی مواجهند گفت: من از کمیساریای عالی انتخابات عراق می خواهم سازوکارهایی برای دسترسی مردم این مناطق به صندوق های رأی ایجاد کند.

نخست وزیر عراق خاطر نشان کرد: برخی ها تلاش دارند با ایجاد فضای یاس و ناامیدی از طریق شایعه یا دست کاری در شمارش آرا مردم را از شرکت در انتخابات مأیوس کنند، اما همه باید هوشیار باشند و قطعا آنها شکست خواهند خورد.

قرار است انتخابات پارلمانی عراق دهم اردیبهشت برگزار شود.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار