منابع پلیس و پزشکی اعلام کردند در حملات جداگانه در سراسر عراق که روز دوشنبه روی داد، 15 نفر کشته و 26 تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری شین‌هوا؛ یک منبع پزشکی به خبرگزاری شین‌هوا گفت در استان انبار، گلوله باران چند محله در شهر فلوجه، حدود 50 کیلومتری غرب بغداد، با توپخانه و خمپاره، به کشته شدن هشت نفر و زخمی شدن 16 تن دیگر منجر شد.
یک منبع در پلیس استانی که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری شین‌هوا گفت در رویدادی جداگانه، افراد مسلح در شهر حدیثه، حدود 200 کیلومتری غرب بغداد،‌ دو نفر را در تیراندازی کشتند و سه تن دیگر را زخمی کردند. این در حالی است که افراد مسلح یک مامور مبارزه با تروریسم را در شهر هیت در تیراندازی کشتند.
استان انبار صحنه درگیری هایی شدید بوده است.
منبعی در پلیس محلی که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری شین‌هوا گفت در شمال عراق، در تیراندازی افراد مسلح به سلاح های مجهز به صدا خفه کن در یک مغازه در بخش شمالی شهر موصل، یک افسر ارتش، یک سرباز و مالک مغازه کشته شدند.
وی افزود علاوه بر این، یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده نزدیک یک مرکز ایست بازرسی ارتش عراق در شرق موصل منفجر شد که این انفجار به کشته شدن یک سرباز و زخمی شدن هفت نفر دیگر منجر شد.
عراق شاهد شدیدترین خشونت ها در این کشور در سال های اخیر است. بنابر اعلام ماموریت همیاری سازمان ملل متحد در عراق، در سال 2013 میلادی بالغ بر 8868 عراقی از جمله 7818 غیر نظامی کشته شدند.

انتهای پیام/
برچسب ها: عراق ، خشونت ، کشته ، بین الملل ، پلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار