با بررسی آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی از فردا تمام محورهای شمالی کشور از جمله: محورهای استان گیلان، اردبیل و مازندران به ویژه در گردنه‌ها برفی خواهد بود.

محمد اصغری کارشناس هواشناسی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: در همین لحظه استان‌های خوزستان، گیلان، کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه و غرب اصفهان، جنوب فارس شاهد بارش باران و در ارتفاعات شاهد بارش برف هستند که از فردا این جبهه هوای سرد جنوبی به نواحی داخلی‌تر کشور کشیده شده و تهران ، زنجان، استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، مازندران، خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، یزد، کرمان، هرمزگان و گلستان شاهد بارش باران و در ارتفاعات شاهد بارش برف خواهند بود. 

وی تصریح کرد: از امروز تا آخر ساعات روز شنبه شاهد بارش باران در همه استانها خواهیم بود که در ارتفاعات این بارش به صورت برف است. 

این کارشناس هواشناسی گفت: از فردا با استقرار سامانه سرد که از شمال غرب کشور و از شمال وارد می‌شود شاهد بارش در نواحی شمال غرب کشور خواهیم بود.

وی با بیان آنکه این سامانه بارشی جدید از نواحی روسیه وارد کشور می شود گفت: این سامانه باعث بارش برف در استان‌های شمالی به ویژه گردنه‌های واقع در استان‌های گیلان، اردبیل و مازندران می‌شود به همین علت از مسافران نوروزی می‌خواهیم که بازگشت خود از این شهرها را به فردا موکول نکنند.  
 
انتهای پیام/  

برچسب ها: ارتفاعات ، گیلان ، برف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار