بهمن 92 در حالی سپری شد که انهدام باند وحشت در مازندران،جزئیات تصادف مرگبار در حکیم، خودکشی همزمان خواهر و برادر، راز قتل دو کودک از سوی مادرشان، اعدام عامل قتل و تجاوز به دختر هشت ساله و سقوط اتوبوس مرگ به دره از مهمترین حوادث این ماه بود.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران : 1 بهمن، چهار پسر تبهکار که با تشکیل باند وحشت علاوه بر سرقت و زورگیری رانندگان، زنان را مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند در عملیات ضربتی کارآگاهان پلیس آگاهی مازندران دستگیر شدند.

چندی قبل کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان بابل در جریان فعالیت یک گروه از دزدان خشن در این شهر قرار گرفتند.بررسی‌های کارآگاهان نشان می‌داد دزدان با تهدید چاقو و قمه از قربانیان خود زورگیری می‌کنند.

 با توجه به گستردگی فعالیت اعضای این باند تحقیقات گسترده‌ای برای دستگیری آنها آغاز شد و ماموران در نخستین گام با کمک شکات به چهره نگاری از سارقان پرداختند.در حالی‌که ماموران سرنخ‌هایی از اعضای این باند به دست آورده بودند با شکایت چند زن از سارقان به اتهام آزار و اذیت جنسی، پرونده وارد فاز جدیدی شد. کارآگاهان پلیس با ردیابی‌های ویژه هویت یکی از سارقان به نام مجید را شناخته و او را در شهرستان بابل دستگیر کردند.

متهم در بازجویی‌های اولیه منکر ارتکاب هر جرمی شد اما پس از روبه‌رو شدن با شکات لب به اعتراف گشود. ماموران مخفیگاه سرکرده این باند را در شهرستان قم شناسایی کرده و بلافاصله یک تیم راهی محل شده و در عملیاتی غافلگیرانه متهم به نام کامران را دستگیر کردند.دو عضو دیگر این باند نیز شناسایی شده و آنها در شهرستان اطراف بابل در دام ماموران گرفتار شدند.

 تصادف شبانه در حکیم

3 بهمن، برخورد شدید 4 پژو 206 و سه پراید در بزرگراه حکیم چهار کشته برجای گذاشت.
 
 ساعت 22 و 56 دقيقه برخورد چند خودرو در مسیر غرب به شرق بزرگراه حکیم نرسیده به اتوبان یادگار امام به سازمان آتش نشانی اطلاع داده شد. در ادامه آتش نشانان 3 ایستگاه راهی محل حادثه شده و در بررسی‌های اولیه متوجه شدند 4 دستگاه پژو 206 و 3 دستگاه پراید به شدت با یکدیگر برخورد کرده‌اند.
 
 دو خودرو پس از برخورد با هم به لاين مخالف رفته و با پنج خودروي ديگر برخورد كرده بودند.

علت خودکشی همزمان خواهر و برادر

8 بهمن، رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی جزئیات خودکشی دختر و پسر جواني در ارومیه را تشریح کرد.سرهنگ النقی پور در این باره گفت: فوت مشکوک دختر و پسر جوانی در ارومیه به پلیس آگاهی اعلام شد.در ادامه تیمي‌از کارآگاهان همراه بازپرس جنایی در محل حادثه حاضر شدند. پسر 19 ساله و خواهر 15 ساله اش در یکی از اتاق‌ها حلق آویز شده بودند.
بررسی‌ها نشان مي‌داد هیچ آثاری از ورود به زور یا سرقت در خانه مشاهده نمي‌شد و خواهر و برادر چند روز قبل از شهرستان علمدار به ارومیه نقل مکان کرده بودند. مادر قربانیان در بازجویی‌ها مدعی شد، دختر و پسرم با خاله خود اختلاف داشتند و از سوی او مورد تهمت‌هاي ناروا قرار گرفته بودند.

 آزار و اذیت‌هاي خواهرم و تهمت‌هايش باعث شد، فرزندانم خانه را ترک کرده و در ارومیه ساکن شوند.خواهر و برادر برای رهایی از مشکلات و بن بست خانوادگی به جای اینکه به مراجع قضایی یا انتظامي‌مراجعه کنند خود را حلق آویز کردند.
 
راز قتل 2 کودک از سوی مادر
 
13 بهمن، مادر سنگدل زمانی که به اتهام قتل کودک دو ماهه اش دستگیر شد، راز قتل پسر یک‌ساله‌اش را هم فاش کرد.

 زن 23 ساله یکی از فرزندانش را خفه کرده و نوزادش را محکم به زمین کوبیده بود.زن جنایتکار در تحقیقات اولیه مدعی شده بود که فرزندانش بر اثر سقوط از ارتفاع جان باخته اند اما پس از افشای راز جنایت مدعی شد در حالت عصبانیت فرزندانش را به قتل رسانده است.
 
اعدام عامل قتل و آزار و اذیت دختر 8 ساله
 
24بهمن، مرد جنایتکاري که پس از تعرض به دختر هشت ساله او را با 17 ضربه چاقو به قتل رسانده بود، در محل جنایت به دار مجازات آویخته شد.

اوایل آبان امسال والدین دختر هشت‌ساله ای به نام مریم به پلیس آگاهی استان فارس رفته و اعلام کردند دخترشان به طرز مرموزی ناپدید شده است.در حالی که ماموران به تحقیقات در این زمینه ادامه مي‌دادند، کشف جسد دختری در یک ساختمان متروکه به پلیس گزارش شد.

در ادامه جسد برای تعیین علت مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد که متخصصان بعد از بررسی‌های اولیه اعلام کردند این دختر مورد آزارجنسی قرار گرفته و سپس با 17ضربه چاقو به قتل رسیده است.
 
از سوی دیگر با بررسی پرونده افراد فقدانی مشخص شد، جسد کشف شده متعلق به مریم است.تحقیقات برای یافتن قاتل در شرایطی آغاز شد که هیچ سرنخی از این جنایت وجود نداشت. ماموران ابتدا چند مرد را به‌عنوان مظنون بازداشت کردند اما مشخص شد هیچ‌یک از آنان در این قتل نقشی نداشته‌اند.

بعد از آزادی مظنونان مرد جوانی به نام رحیم تحت تعقیب پلیس قرار گرفت. تحقیقات نشان می‌داد رحیم روز حادثه در نزدیکی ساختمان متروکه مشاهده شده است.تلاش‌ها برای دستگیری این مظنون بعد از چند روز به نتیجه رسید  وی بازداشت شد.

 رحیم که ابتدا قصد داشت خود  را بی‌گناه معرفی کند وقتی تحت بازجویی‌های تخصصی قرار گرفت به ارتکاب جنایت اقرار کرد و گفت: روز حادثه وقتی دختربچه را دیدم که در خیابان تنها بود وسوسه شدم او را مورد آزار قرار بدهم به‌همین‌دلیل او را به خانه متروکه بردم و دستم را جلوی دهانش گرفتم تا داد و فریاد نکند. بعد از تجاوز به دختربچه از ترس اینکه او مرا به پلیس معرفی کند، تصمیم گرفتم وی را بکشم .
 
سقوط اتوبوس به دره مرگ
29 بهمن، سقوط اتوبوس به دره 40 متری در جاده هراز حادثه ای تلخ را رقم زد. ساعت 4 و 15 دقیقه صبح یک دستگاه اتوبوس مسافربری که از مسیر گرگان به سمت تهران در حرکت بود در منطقه پلور دچار حادثه شد و پس از برخورد با گاردریل از ارتفاع 40 متری به داخل دره سقوط کرد.

پس از این حادثه بلافاصله تیم‌های امدادی راهی محل حادثه شده و در بررسی‌ها مشخص شد، اتوبوس از مسیر اصلی خود منحرف و پس از برخورد با گاردریل کنار جاده به داخل دره سقوط کرده است.امدادگران خود را به داخل دره رسانده و اقدام به خارج کردن مسافران از داخل اتوبوس و انتقال آنها به سطح جاده کردند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران مرگ 20 تن را در پی حادثه سقوط اتوبوس به دره پلور تايید کرد

انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث ، مهم ، قتل ، انتطامی ، بهمن ، اعدام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار