شهردار منطقه19 از ارائه خدمات ویژه همزمان با روز طبیعت خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، مهندس رضا نثاری با اشاره به ویژه برنامه های این روز در بوستان ولایت و حرم مطهر حضرت امام (ره )گفت:همزمان با دوازدهمین و سیزدهمین روز از سال جدید خدمات ویژه اجتماعی و فرهنگی در قالب غرفه های فرهنگی به شهروندان ارائه خواهد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: همزمان با ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) و به مناسبت گرامیداشت سالروز استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران و روز طبیعت برنامه های ویژه ای با حال و هوای معنوی در بوستان ولایت برگزار می شود.
 
به گفته نثاری غرفه ها ی فصل همدلی و مهمان طهران با عناوین قرآن بخوانید عیدی بگیرید، سلامت، خانه اسباب بازی، نسیم بهشت، شمسه، حجاب و عفاف، نقاشی کودکان، ورزش، گریم کودکان، محصولات فرهنگی و مشاوره ای از غرفه های برپا شده در ایام نوروز در این بوستان است.
 
وی در ادامه اظهار داشت:  غرفه های مذکور از نخستین روز سال جدید، خدماتی همچون تست فشار و قند خون، اندازه گیری شاخص توده بدنی، پاسخ به مسائل شرعی توسط روحانیون، برپایی نمایشگاه از آثار نقاشی شهروندان، برگزاری مسابقات ورزشی، توزیع بروشور با مضمون حجاب و عفاف، آموزش شهروندی ، سلامت و عرضه محصولات فرهنگی را به شهروندان و میهمانان ارائه داده است و بازدید کنندگان از این خدمات ابراز رضایت کرده اند.
 
 نثاری خاطرنشان کرد: همزمان با بزرگداشت ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) و به مناسبت گرامیداشت روز طبیعت برنامه ویژه سمنو پزان نذر حضرت زهرا(س) با حال و هوای معنوی در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار می شود.
 
شهردار منطقه 19 برپایی نماز جماعت ظهر روز سیزدهم در بوستان های ولایت ( 4 نقطه ) ، شقایق، نرگس، شهید کاظمی ، 22 بهمن و  افرا را از دیگر برنامه های فرهنگی این روز عنوان کرد. 
در ادامه مهندس نثاری به خدمات ارائه شده در  بوستانهای منطقه برای حضورشهروندان در این روز اشاره کرد و افزود: بوستانهای منطقه با اجرای عملیات پاکسازی عمومی وشستشوی محیط ، المانها ، مبلمان و معابر پارکی ،رفع هرگونه نواقص در سیستم روشنایی بوستان ها ، سرویس های بهداشتی، شیرهای آبخوری، تابلوهای معرفی امکانات و خدمات بوستان ها در نقاط مورد نیاز آماده پذیرایی از شهروندان هستند.
 
وی راهنمایی شهروندان و بازدیدکنندگان را  برای استفاده صحیح از امکانات رفاه عمومی بوستانها از دیگر اقدامات اجرا شده در این روز عنوان و تصریح کرد : هماهنگی با ایستگاه های آتش نشانی به منظور استقرار اکیپ های آتش نشانی در نقاط مورد نیاز ،هماهنگی با اورژانس تهران برای حضور در محل های ضروری و هماهنگی با نیروی انتظامی و اجراییات برای تامین امنیت شهروندان از اقدامات امنیتی صورت گرفته برای این روز است.
 
شهردار منطقه 19 افزود : استقرار غرفه های آموزشی شهروندی تفکیک از مبداء پسماندهادر بوستان ها ، توزیع کیسه زباله مخصوص پسماندهای خشک بین مراجعه کنندگان به بوستانها و جنگل کاریها با هدف جلب مشارکت آنان در جمع آوری پسماندها و استقرار ناوگان جمع آوری پسماندهای تفکیکی از دیگر اقدامات اجرایی خواهد بود .
 
 به گفته نثاری در روز طبیعت تانکرهای آب به منظور تامین نیازهای آبی شهروندان و کنترل ومراقبت با هدف جلوگیری از آسیب رسیدن به درختان وپیشگیری از آتش سوزی در بوستانها استقرار می یابند. 
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: پاکسازی عمومی وکامل تمامی بوستانها ، جنگل کاری ها ومکانهای تفرج گاهی منطقه نیز پس ازپایان این روز اجرا می شود .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار