بحران بدهی منطقه یورو در حالی در سال 2013 تا کنون همچنان ادامه دارد که صنعت خودروسازی اروپا در این دوران با اخبار شوک‌آوری مواجه شده است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، بسياري از کارشناسان روند رو به بهبود را در صنعت خودروسازي اروپا در آينده پيش بيني نمي‌کنند.

بحران بدهی منطقه یورو در حالی همچنان ادامه دارد که صنعت خودروسازی اروپا با اخبار شوک‌آوری مواجه شده است.
 
بر اساس این گزارش، بستن کارخانه‌ها در خارج از اروپا یکی از راه شرکت‌های اروپایی برای کاهش هزینه‌ها و فرار از بحران است.

حقیقت این است که پس از چند سال کاهش تقاضا و سود، خودروسازان اروپایی هنوز مجبور هستند که در یکدیگر ادغام شده یا ساختار خود را از نو بسازند.

 بسیاری از این کارخانه‌ها زیر ظرفیت خود تولید دارند و تولیدکنندگان در تلاش برای فروش تولیدات خود هستند.

تحلیلگران پیش بینی می‌کنند که خودروسازان اروپایی تولید 3 میلیون خودرو برابر با 20 درصد خط تولید خود را کاهش دهند.

بر اساس تحقيقات شرکت مشورتي "الکس پارتنر"، بيش از نيمي از کارخانه‌هاي خودرو سازي اروپا در حال حاضر بدون سوددهي فعاليت مي‌کنند.

اين شرکت اعلام کرد: کارخانه‌هاي خودرو سازي در ايتاليا هم‌اکنون فقط با 46 درصد از ظرفيت، در فرانسه با 62 درصد از ظرفيت و در اسپانيا با 67 درصد از ظرفيت خود فعاليت مي‌کنند.

بر این اساس، در ژوئن سال 2013 ميلادي، يک ميليون و 130 هزار دستگاه خودرو در اروپا ثبت شد که 5.6 کمتر از سال گذشته بود.

اگر چه ماه ژوئن، معمولا ماهي است که فروش خوبي دارد اما ژوئن امسال بدترين ماه از لحاظ ميزان فروش خودرو در 17 سال گذشته بود.

علت اين وضعيت در صنعت خودرو سازي، درصد بالاي بيکاري جوانان و کاهش درآمدها به ويژه در جنوب اروپا است.

احتمال تعطيلي کارخانه "جي ام – اپل" در بوخوم آلمان با بيش از سه هزار نيرو در سال 2014 ميلادي بسيار زياد است و شرکت خودرو سازي "فورد" نيز قصد دارد سه تا کارخانه‌هايش را در انگليس و بلژيک تعطيل کند که اين اقدام موجب بيکاري شش هزار و 200 نفر مي‌شود.

بازار خودرو اروپا در ماه سپتامبر سال 2013  شاهد بیشترین نرخ کاهش فروش خود طی ۱۲ ماه اخیر بود. در همین حال چندین شرکت خودروسازی از برنامه خود برای تعطیلی کارخانه‌هایشان در اروپا خبر دادند.

شرکت فورد اعلام کرد که کارخانه خود را در شهر گنک بلژیک تا پایان ۲۰۱۴ تعطیل می‌کند و  همچنین از تعطیلی دو کارخانه‌اش در انگلیس طی چند سال آینده خبر داد.

 در همین حال "جنرال‌موتورز" نیز اعلام کرد که کارخانه خود را در شهر بوچام آلمان تا سال ۲۰۱۶ تعطیل خواهد کرد و این در حالی بود که بزرگترین خودروساز اروپا در سه ماهه سوم امسال با کاهش ۱۹ درصدی سود عملیاتی خود مواجه شد.

با کاهش روزافزون سقف تولید و سود پیش بینی شده صنایع خودروسازی اروپا، زنگ‌های خطر برای خودروسازان این قاره به صدا درآمده است و در این میان تامین کننده‌های قطعات خودرو نیز از تبعات بحران مالی جهان بی‌نصیب نخواهند ماند.

انتهای پیام/


برچسب ها: خودرو ، یورو ، بحران ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۸:۱۶ ۱۹ فروردين ۱۳۹۳
چه فرقی دارد برای عموم مصرف کنندگان ایرانی (بهرحال عموم مردم باید فرقون ساخت داخل را با مبلغ گزاف سوار شویم )
آخرین اخبار