راهداران مناطق برف‌گير كشور 24 ساعت گذشته را با فعاليت مضاعفي سپري كردند.با وجود بارش برف و باران بهاري ، سرما و كولاك شديد در استانهايي مانند آذربايجان شرقي ، آذربايجان غربي ، گيلان ، كردستان، تهران و چهارمحال و بختياري ، كليه محورهاي مواصلاتي اصلي كشور بازهستند و با تلاش شبانه روزي راهداران ، تردد در آنها جريان دارد.

 به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت راه و شهرسازي ،اروجعلي عليزاده  اظهار داشت: با وجود بارش برف كه كولاك و بوران شديد در جاده‌هاي استان آذربايجان شرقي را درپي داشت ، در حال حاضر تمام محورهاي مواصلاتي اصلي اين استان باز هستند و تلاش نيروهاي راهداري براي بازگشايي برخي راه‌هاي روستايي مسدود شده نيز ادامه دارد.

وي با اعلام اينكه 800 نفر راهدار با 600 دستگاه ماشين آلات مجهز از 25 اسفند مشغول انجام عمليات راهداري نوروزي در استان آذربايجان شرقي هستند ، افزود: برخلاف خبرهاي منتشر شده از سوي برخي منابع ، هيچ‌كدام از محورهاي مواصلاتي اصلي اين استان ، از جمله مسير تبريز به زنجان ، مسدود نيستند.

مدير كل راه و شهرسازي استان آذربايجان شرقي با بيان اينكه هم‌اكنون(ساعت 12 ظهر روز 11 فروردين93) هوا در محورهاي مواصلاتي منتهي به جنوب اين استان نيمه آفتابي است ، تصريح كرد: باوجودي كه در محورهاي منتهي به شرق ، شمال‌شرق و جنوب شرق استان آذربايجان شرقي همچنان با بارش برف و كولاك روبرو هستيم ، كليه محورهاي مواصلاتي اصلي در اين بخش از استان نيز باز هستند.

وي ضمن توصيه به رانندگان براي همراه داشتن تجهيزات ايمني و لباس گرم ، اعلام كرد: مسافران نوروزي براي كسب اطلاع از آخرين وضعيت راه‌هاي كشور مي‌توانند با تلفن گوياي مركز مديريت راه‌هاي كشور به شماره 141 تماس بگيرند.

 محور تبريز – زنجان باز است ؛ برقراري تردد در تمام محورهاي مواصلاتي آذربايجان شرقي

مدير كل راه و شهرسازي استان آذربايجان شرقي با اشاره به فعاليت شبانه روزي نيروهاي راهداري ، گفت : با وجود برف و كولاك شديد ، در حال حاضر (ساعت 12) همه راه‌هاي اصلي اين استان باز هستند و خبرهاي مربوط به مسدود شدن مسير تبريز به زنجان صحت ندارد.


تردد خودروها در محورهاي مواصلاتي آذربايجان غربي با وجود برف سنگين

با وجود بارش سنگين برف كليه راههاي مواصلاتي استان آذربايجان غربي باز و تردد خودروها در آن جريان دارد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي آذربايجان غربي ، همزمان با يازدهمين روز از فصل بهار و در پي ورود جبهه‌ي هواي سرد و بارش‌زا از عصر روز يكشنبه ، 10 فروردين93، بارش برف استان را سفيدپوش و مسافران را غافلگير كرد كه در اين زمينه مدير راهداري اداره كل راه و شهرسازي استان گفت : با آمادگي كامل راهداران پرتلاش و با حضور بموقع، بلافاصله تمامي محورها كه با بارش برف همراه بود برف روبي و نمك پاشي شد و در حال حاضر عبور و مرور وسايط نقليه در تمامي جاده هاي استان جريان دارد و تاكنون انسداد هيچ يك از محورها گزارش نشده است.

ارسلان شكري ادامه داد: 623 راهدار و 483 دستگاه ماشين آلات سنگين و نيمه سنگين در 44 راهدارخانه ثابت، 5 راهدارخانه سيار و محورهاي هاي برف گير استان مستقر شده اند و در حال برف روبي نمك پاشي ، تيغه زني و ساير عمليات راهداري در جاده ها مي باشند .
وي به لزوم همراه داشتن زنجير چرخ و يخ شكن تاكيد و به مسافران توصيه كرد از تردد غير ضروري در جاده هاي استان خودداري كنند و تا مناسب شدن شرايط جوي و كاهش بارش ها در همان شهر اسكان يابند .

 
مسافران و خودروهاي گرفتار در برف گيلان نجات يافتند

با تلاش ماموران راهداري 86 خودروي گرفتار در برف نجات يافتند. به گزارش روابط عمومي اداره كل راه وشهرسازي گيلان به دنبال افت دما از عصر ديروز و آغاز بارش برف و باران در اكثرمناطق گيلان بويژه درمناطق كوهستاني سبب شد تا مسافران نوروزي صبح امروز يك هواي متفاوت زمستاني را در نخستين روزهاي فصل بهار تجربه كنند بطوريكه بسياري از مسافران در مناطق خوش آب وهواي كوهستاني گيلان غافلگير شدند. اين درحاليست كه طي روزهاي اخيرمسافران شاهد هواي مطبوع وآفتابي بودند.

مدير كل راه وشهرسازي گيلان گفت : شب‌گذشته بارش برف و كولاك در برخي مناطق كوهستاني باعث اختلال در رفت وآمد خودروهاي عبوري شد كه به كمك راهداران 86 دستگاه خودروي عبوري مسافرين گرفتار در كوهستانهاي گردشگر پذير ماسال وامامزاده اسحاق شفت هدايت واسكان داده شدند.

وي افزود:اين مسافران بدليل عدم آگاهي از شرايط جوي پيش رو بدون تجهيزات كامل در مناطق كوهستاني ماسال وامامزاده ابراهيم شفت كه منطقه اي ييلاقي وبدليل دارا بودن جاذبه هاي زيارتي وسياحتي منطقه اي گردشگر پذير محسوب مي شود تردد مي كردند كه با تغيير ناگهاني وضعيت جوي غافلگير وتوسط نيروهاي راهداري نجات پيدا كردند.

مهندس خاوري تصريح كرد: باآغاز بارش برف درنواحي كوهستاني گيلان اكيپهاي راهداري در محل حاضر شدند وبا برفروبي وپاكسازي گردنه هاي برفگير از زمين گير شدن ديگر خودروهاي عبوري جلوگيري كردند.

درحال حاضر كليه راههاي استان به جز گردنه حيران كه بدليل كولاك وعدم ديد كافي (در ساعت10 صبح) مسدود اعلام شده مابقي مسيرها باز ودر مناطق كوهستاني تردد با زنجير چرخ امكانپذير است. لذابه رانندگان توصيه مي شود، خودروهاي خود را به سوخت كافي، وسايل گرمازا و زنجير چرخ مجهز نمايند.

همچنين رانندگان محترم قبل از عزيمت مي‌توانند آخرين وضعيت راهها را ازطريق سامانه اطلاع رساني http://gilan.mrud.ir و يا تلفن گوياي 141 و3211111- 0131 دريافت نمايند .
 
برف وباران بهاري در محورهاي چهارمحال و بختياري

مدير كل راه و شهرسازي چهارمحال و بختياري گفت: بارش برف و باران محورهاي چهارمحال و بختياري را فرا گرفت و درگردنه چري و شاه منصوري باعث كندي تردد شد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان چهارمحال و بختياري، علي عليخاني با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: درپي بارش‌هاي اخير كه از شب گذشته آغاز شده تمامي محورهاي استان را فرا گرفت و با توجه به آمادگي اكيپ‌هاي راهداري مستقر در راهدارخانه‌ها همزمان با شروع بارش كه در ارتفاعات وگردنه ها از جمله گردنه چري و شاه منصوري به صورت برف وكولاك بوده، عوامل راهداري نيزاقدامات لازم را آغاز كرده و تردد در تمامي محورهاي اصلي و فرعي استان جريان دارد.

وي افزود: با وجود توصيه ها و اطلاعيه هاي اداره كل راه و شهرسازي مبني برهمراه داشتن زنجير چرخ و تجهيزات زمستاني براي تعدادي ازمسافران در گردنه چري و شاه منصوري در شهرستان گوهرنگ مشكلاتي رخ داد كه با همت و تلاش راهداران نجات يافتند.

عليخاني از تمامي مسافران نوروزي كه به اين استان سفر مي كنند خواست به نكات ايمني، توصيه‌هاي عوامل راهداري و پليس راه توجه نموده ، و ازتجهيزات زمستاني و وسايل گرمايشي، زنجير چرخ استفاده و از سلامت خودرو خود اطمينان حاصل كنند.

وي هم‌چنين از مسافران عزيز درخواست كرد قبل از سفر با مركز مديريت راههاي استان با شماره هاي 03813343888 تماس و از آخرين وضعيت راههاي استان اطلاع كسب نمايند..
 
باز بودن تمام محورهاي اصلي و فرعي كردستان

مديركل راه و شهرسازي كردستان با اشاره به بارش برف و كولاك شديد در گردنه‌هاي استان گفت: تمام محورهاي اصلي و فرعي كردستان باز است.

به گزارش روابط عمومي اداره كل راه وشهرسازي كردستان، محمدصادق وجدي اظهار كرد: با وجود بارش برف و كولاك شديد در سطح جاده‌ها به ويژه گردنه‌هاي استان تردد در تمام محورها امكان‌پذير است و كوچكترين مشكلي وجود ندارد.

وي تصريح كرد:‌ در حال حاضر گردنه ژالانه به دليل ويژگي خاص آن براي جلوگيري از بروز تصادفات بسته شده است.

مديركل راه و شهرسازي كردستان با بيان اينكه تمهيدات لازم در راستاي ارائه خدمات به مسافرين نوروزي اتخاذ شده است، تصريح كرد: اكيپ راهداري استان در محورهاي مواصلاتي در آماده‌باش كامل هستند و تا پايان تعطيلات نوروز به مردم خدمات‌رساني مي‌كنند.

وي از اسكان بيش از 300 نفر از مسافران در راه‌مانده در راهدارخانه‌هاي ثابت و سيار سطح استان خبر داد و بيان داشت:‌تعدادي از اين مسافران به دليل خرابي خودروهايشان مجبور به اسكان در راهدارخانه‌ها شده‌اند.

وجدي اضافه كرد: با توجه به عدم آشنايي مسافران و گردشگران با جاده‌هاي استان از آنها مي‌خواهيم براي جلوگيري از وقوع هر نوع حادثه‌اي با دقت و حساسيت خاص رانندگي كنند.
 
آماده باش راهداران فيروزكوه ، دماوند و پرديس

همزمان با بارش برف بهاري در مسير هراز و فيروزكوه ، راهداران از اولين ساعات بامداد شب گذشته در حال برفروبي و نمك پاشي هستند.

به گزارش روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان تهران ، بارش برف و كولاك در محور تهران- پرديس ، دماوند _فيروزكوه و مسير هراز حدفاصل رودهن تا امامزاده هاشم گزارش شده است ، بارش برف در شهرستانهاي دماوند ، پرديس و فيروزكوه تا ارتفاع 30سانتي متر هم از شب گذشته تاكنون رسيده است.

در محدوده هاي گدوك ، جابان ، سربندان ،جاده مشاء ، دليچايي، حدفاصل رودهن تا امامزاده هاشم همچنين محورهاي امين آباد وارجمند عمليات برفروبي و نمك پاشي در جريان است. هم اكنون تمام محورهاي استان تهران باز است و تردد در آنها جريان دارد.

مطابق با اطلاعيه هاي سازمان هواشناسي كاهش دماي 15 تا 20 درجه براي سواحل درياي خزر تا روز سه شنبه 13 فروردين ماه جاري پيش بيني شده است ، مسافراني كه قصد سفر به استانهاي شمالي كشور رادارند مي بايست علاوه بر زنجير چرخ ، لباس گرم و آذوقه نيز به همراه داشته باشند و تمامي نكات ايمني در رانندگي را رعايت كنند.
 
بارش برف بهاري راههاي ارتباطي اهر را سفيدپوش كرد

رئيس اداره راه وشهرسازي اهر گفت : بارش برف همراه با كولاك شديد جاده هاي اين شهرستان راسفيدپوش كرد .

به گزارش روابط عمومي اداره كل راه وشهرسازي آذربايجان‌شرقي، مصيب زاده صبح امروز در تماس با اداره روابط عمومي افزود : بارش برف همراه با كولاك شديد در محورهاي مواصلاتي اين شهرستان از ظهر روز يكشنبه آغاز و امروز هم ادامه دارد ، اكيب هاي راهداري مستقر در راهدار خانه ها در حال انجام عمليات برف روبي ونمك پاشي جاده‌ها هستند .

به‌گفته وي ارتفاع برف در برخي نقاط به بيش از 30 سانتي متر هم مي رسد.

رئيس اداره راه وشهرسازي از تمام رانند گان ومسافران خواست بدون تجهيزات ايمني ازقبيل زنجير چرخ ولباس گرم از منزل خارج نشوند وقبل از حركت از وضعيت جاده مورد نظر اطلاع حاصل نمايند.

انتهای پیام/
برچسب ها: جاده ، برف ، بارش ، راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار