معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران از فعالیت 51 داروخانه طی ایام نوروز در سطح استان خبر داد و گفت: 19 داروخانه روزانه و 32 داروخانه به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار بهداشت ودرمان باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دکترمحمد آزاد بخت روز شنبه در جمع خبرنگاران ضمن بیان مطلب بالا، افزود: در هر شهرستان علاوه بر یک داروخانه شبانه روزی، یک داروخانه روزانه به صورت کشیک، خدمات دارویی را به مراجعه کنندگان ارایه می نمایند. 

وی با تاکید بر اینکه از نظر دارویی کمبودی در سطح استان نداریم تصریح کرد: در صورت کمبود جزیی دارو، پزشکان از داروهای جایگزین برای درمان استفاده می کنند که جوابگوی بیمار باشد. 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران به بیماران مزمن و خاص توصیه کرد در هنگام سفر و ایام تعطیل داروی خود را فراموش نکنند و همراه خود داشته باشند زیرا در صورت فراموشی دارو خطرات جبران ناپذیری جان آنها را تهدید می کند. 

دکتر آزاد بخت با تاکید بر اینکه داروها در مورد بیماری مشابه استفاده نشود بیان کرد: مرکز اطلاعات دارویی 1490 در این دانشگاه راه اندازی شده تا به سوالات حوزه دارویی مردم پاسخ داده شود. 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران، خاطرنشان کرد: داروها نباید در دسترس بچه ها قرار گیرد، قرص یا کپسول از بسته ها خارج نشوند و در صورت امکان در یخچال های مخصوص سفر نگهداری شوند. 

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار