وجود کودکان پیش فعال باعث بروز معضلاتی برای خانواده می‌شود که با روش‌هایی همچون مشاوره، رفتار درمانی و بازی تا حدی قابل حل است.

عظیم کلانتری متخصص و آسیب‌شناس اختلالات رفتاری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: از مشخصه‌های کودکان پیش فعال این است که در یک مکان آرام و قرار ندارند، دارای عدم تمرکز، پرخاشگری و خیلی کارهای دیگر هستند که معمولاً بیشتر با واکنش‌های عصبی، شناختی و روانپزشکی همراه هستند. این کودکان اکثراً از نظر تحصیلی نیز با دیگر کودکان تفاوت دارند.

وی ادامه داد: این افراد هنگامی که وارد کلاس می‌شوند دائم در رفت و آمدند و در کلاس به تمام وسایل کار دارند. آن‌ها کاملاً به درس توجه خاصی ندارند و نمی‌توانند یک کاری را به اتمام برسانند، بنابراین جو کلاس را برهم زده و توجه بیشتر همکلاسی‌ها را از بین می برند.

این افراد در روخوانی کتاب دچار جا انداختن کلمات و پرش خوانی هستند و در دیکته خویش نیز نمی‌توانند متنی را تا آخر بنویسند.

وی اظهار کرد: این کودکان در موارد خیلی حاد توسط پزشک درمان می‌شود.

کلانتری ادامه داد: همچنین کلاس‌های ورزشی از جمله دو میدانی، تکواندو و کاراته به جهت تخلیه انرژی برای این کودکان استفاده می‌شود.به علت جنب و جوش زیاد این افراد در ارتباط کلامی زیاد موفق نبوده و نمی‌توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند و دچار صدمات روحی و روانی خاص می‌شوند که از تبعات آن فریاد زدن و بعضی اوقات پرتاب کردن اشیا است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خانواده‌های اکثر این افراد به دارو درمانی روی آوردند و شیطنت کودکان خویش را ناخواسته سرکوب کرده و همین امر باعث عقب ماندگی‌هایی در تحصیل و در بزرگسالی برای ازدواج این افراد می‌شود، و یا باعث شده که این کودکان نتوانند در جمع قرار بگیرند و با آن‌ها جلو بروند و معمولاً از جمع گریزان و فراری بوده و در صورت قرار گرفتن در جمع نمی‌توانند ارتباط مناسبی با افراد برقرار نمایند./رف

انتهای‌پیام/

برچسب ها: کودکان ، بیش ، فعال ، بشناسیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار