خونریزی گوارشی به ۳ دلیل از جمله اختلالات انعقادی، کاهش پلاکت‌های خون و واریس‌های مری اتفاق می‌افتد.

شهرام آگاه فوق تخصص گوارش و کبد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: خونریزی گوارشی از جمله خطرات بیماران مبتلا به سیروز کبدی است، به ۳ دلیل خونریزی گوارشی در بیماران مبتلا به سیروز کبدی اتفاق می‌افتد. 

وی ادامه داد: اولین دلیل اختلالات انعقادی به دلیل عدم تولید مواد انعقادی که در بیماران سیروئیک رخ می‌دهد است. دوم، کاهش پلاکت‌های خون است که به دلیل افزایش کارکرد تحال باعث کاهش پلاکت‌ها می‌شود و دلیل بعدی واریس‌های مری هستند که به دلیل افزایش فشار در عروق درون شکمی این واریس‌ها در قسمت‌های مختلف ایجاد می‌شوند. 

وی گفت: یکی از واریس‌ها، واریس انتهای مری است که می‌تواند منجر به خونریزی‌های شدید و قابل توجه شود که این واریس‌ها را می‌توان توسط باندهای مخصوص که روی واریس انداخته می‌شوند درمان کرد که این کار از طریق آندوسکوپی انجام می‌شود. 

وی ادامه داد: درمان سیروز، درمان اختلال زمینه است، بنابراین اگر فردی هپاتیت (B) دارد، درمان هپاتیت B ممکن است سیر بیماری را کند‌تر کند. 

آگاه گفت: اگر شخصی مبتلا به بیماری‌های خودایمن است، داروهای کاهنده ایمنی می‌تواند به درمان سیروز کمک کنند. 

سایر درمان‌ها، درمان‌های حمایتی و نگهدارنده می‌باشند. درمان‌هایی که آب اضافی را دفع کرده یا در بیماری که اختلال انعقادی دارد، با تزریق مواد ویتامینی به تولید مواد انعقادی کمک می‌شود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: کبد ، بیماری ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار