مديركل راه و شهرسازي كردستان با اشاره به بارش برف و كولاك شديد در گردنه‌هاي استان گفت: تمام محورهاي اصلي و فرعي كردستان باز است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومي اداره كل راه وشهرسازي كردستان، محمدصادق وجدي اظهار كرد: با وجود بارش برف و كولاك شديد در سطح جاده‌ها به ويژه گردنه‌هاي استان تردد در تمام محورها امكان‌پذير است و كوچكترين مشكلي وجود ندارد.
وي تصريح كرد:‌ در حال حاضر گردنه ژالانه به دليل ويژگي خاص آن براي جلوگيري از بروز تصادفات بسته شده است.

مديركل راه و شهرسازي كردستان با اشاره به ارتفاع 2330 متري اين گردنه از سطح دريا افزود: اين گردنه جزء گردنه‌هاي مهم استان و حتي كشور است كه نگهداري و جلوگيري از بسته شدن آن كار واقعا دشواري است.

وي گفت: گردنه تته با ارتفاع 2 هزار و 650 متر از سطح دريا جزء‌ صعب‌العبورترين گردنه‌هاي سطح كشور است كه معمولا هر ساله تا 10 فروردين ماه به دليل بارش برف در آن بازگشايي نمي‌شود.
وجدي با بيان اينكه از 25 اسفند ماه سال گذشته تا كنون دو مرحله بازگشايي اين گردنه توسط عوامل راهداري انجام شده است، اضافه كرد: اين گردنه در حال حاضر به علت برف و كولاك شديد براي جلوگيري از وقوع هر نوع سانحه‌اي بسته شده است.

وي افزود:‌ با وجود كولاك و بارش شديد تام محورهاي اصلي استان كاملا باز ولي در برخي از نقاط تردد با كمي مشكل مواجه است.

مديركل راه و شهرسازي كردستان با بيان اينكه با توجه به اعلام وضعيت آب و هوايي استان اكيپ‌هاي راهداري استان در حال آماده‌باش كامل هستند، گفت:نقش خود رانندگان در كنار تلاش راهداران در جلوگيري از وقوع تصادفات در جاده‌هاي استان خيلي مهم است.

وجدي اضافه كرد: با توجه به عدم آشنايي مسافران و گردشگران با جاده‌هاي استان از آنها مي‌خواهيم براي جلوگيري از وقوع هر نوع حادثه‌اي با دقت و حساسيت خاص رانندگي كنند.
وي در پايان نقش رسانه‌ها را در آگاه‌سازي مردم مهم ارزيابي كرد و بيان داشت: اطلاع‌رساني و آگاه‌سازي رسانه‌ها طي چند سال اخير نقش مهمي در كاهش آمار تصادفات داشته است
 
انتهای پیام/
برچسب ها: راه ، شهر سازی ، محور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار