این دوره از رقابت های جام جهانی در سطح پایینی از استانداردهای فوتبال برگزار شد و با افول ستاره های دوره های قبلی روبرو بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران: فدراسیون جهانی فوتبال (فوتبال) در تصمیم گیری برسر آنکه میزبانی را به اروپائی ها واگزار کند یا جنوب آمریکا دچار مشکل شده بود.

این در حالی بود که کشورهای آمریکای جنوبی توانائی میزبانی را نداشتند زیرا که برگزاری رقابت هائی چون جام جهانی مستلزم داشتن استادیوم های بزرگ در زیر ساخت های شهری مناسب است و چیزی نبود که در توان اکثریت کشورهای آمریکای جنوبی باشد.

انتخاب کشور آرژانتین می توانست کلید حل این مشکل باشد چرا که قابلیت و توانائی سازمان دهی همچنین تشکیلات بزرگی را داشت اما شرایط اقتصادی و سیاسی مشکلات این را بودند. به علت همین مسائل برای آرژانتین بسیار حیاتی بود که بتواند رقابت ها را به خوبی و بدون حرف و حدیث، برگزار کند.

این رقابت ها در نوع خود از استانداردهای بالائی برخوردار نبودند، تیم های هر کدام به نوعی در شرایط نابسامان به سر می برند و همین موضوع باعث پایین آمدن کیفیت مسابقات شده بود.

ستاره هائی چون بکن بائر از فوتبال کناره گیری کرده و کرایوف در مسابقات شرکت نکرد.

تیم ملی فوتبال انگلستان به مسابقات راه پیدا نکرده بود و برزیل در حال بازسازی تیمش بود. دوتیم آرژانتین و هلند به فینال رسیدند و میزبان این دوره از رقابت ها با نتیجه 3 بر 1 از سد تیم حریفش گذشت و پیروز میدان و قهرمان شد. برزیل نیز در مقام سوم قرار گرفت.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار