سرپرست اداره محیط زیست منطقه 9 کارنامه عملکرد این اداره در سال 92 را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران منطقه 9 با وسعتی نزدیک به 6.19 کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر یک صد و هفتاد هزار نفر را در خود جای داده است که اغلب آنها در محله‌های هاشمی شمشیری دستغیب مهرآباد و سی متری جی سکونت دارند.

محدوده این منطقه از شمال به خیابان آزادی و جاده مخصوص کرج از جنوب به بزرگراه فتح و 45 متری زرند از شرق به خیابان شهیدان خیابان سادات و از غرب به مسیل کن منتهی می‌شود.
این منطقه دارای دو ناحیه و هشت محله در داخل محدوده شهری است و تعداد پنجاه هزار خانوار در این دو ناحیه سکونت دارند.

شایان ذکر است این منطقه دارای 25 بوستان و مساحت کل فضای سبز 8 هکتار است که شامل بوستانها جنگلکاری رفیوژ و کچلی است.

در این زمینه محمد باقر سالاریان سرپرست اداره محیط زیست منطقه 9 در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران کارنامه یک ساله این اداره را تشریح کرد.

وی گفت: خط مشی شناسایی و ارزیابی زیست محیطی تهیه و تنظیم اهداف کلان خرد و مربوط به آن کنترل مستندات عملیات کنترل اندازه گیری آلاینده‌های زیست محیطی مانورهای زیست محیطی در شرایط اضطراری ارزیابی انطباق و برطرف نمودن عدم انطباق‌ها از طریق فرمهای اصلاحی و پیشگیرانه ممیز داخلی جلسات بازنگری مدیریت و ممیزی اصلی و تمدید گواهینامه از برنامه‌های مدیریت زیست محیطی iso14001 است.

وی ادامه داد: در خصوص مدیریت کیفیت iso9001 خط مشی برای کیفیت تهیه نظام نامه کیفیت کیفیت کنترل مستندات مربوط به سیستم کنترل سوابق بازنگری مدیریت ممیزی داخلی و مییزی نهایی در دستور کار قرار دارد.

سرپرست اداره محیط زیست در خصوص مدیریت عمومی و بحرن iso18001 تصریح کرد: خط مش ایمنی بهداشت محیط زیست شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک تهیه و تنظیم اهداف برنامه کنترل مستندات آموزش در شرایط اضطراری معاینه ادواری کل کارمندان و سنجش ایرگونومیک ارزیابی انطباق و برطرف نمودن عدم انطباق از طریق فرم های اصلاحی و پیشگیرانه کنترل سوابق ممیزی داخلی جلسه بازنگری مدیریت و ممیزی اصلی از دیگر اقدامات محیط زیست است که مجموع iso 9001 , 14001 , 18001 ، ims یا سیستم مدیریت یکپارچه نام دارد.

سالاریان در خصوص برنامه‌های سال آتی اظهار داشت: مدیریت مسئولیت اجتماعی iso 26000  رسیدگی به شکایت شهروندان iso 10002 مدیریت انرژی iso 5001 و مدیریت ریسک iso 31000  در دستور کار سال آتی قرار دارد.

وی ادامه داد: اکومپ نقشه کلی زیست محیطی ایجاد شناسنامه انرژی برای کل ساختمان شهرداری منطقه احداث خانه سبز (خانه خورشیدی) استفاده از انرژی درون گرمایی زمین در پارک المهدی نصب شیر هوشمند برای آبهای منطقه سیستم کنترل هوشمند موتورخانه در خانه مشق و ساختمان مرکزی اندازه گیری آلاینده‌های زیست محیطی از جمله برنامه‌های دستور کار این منطقه است.

سالاریان ادامه داد: المان محیط زیست دستگاه بلوتوث پیام‌های زیست محیطی تئاتر زیست محیطی برای کودکان نمایشگاه دست ساز با استفاده از ضایعات بازیافت و کمپین محیط زیست عضویت داوطلبانه از دیگر اقدامات اداره محیط زیست است.

سرپرست اداره محیط زیست خاطر نشان کرد: جمع آوری به طور تقریبی 300 اثر در جشنواره مشکات رسیدگی به پیام‌های 137.1888 بازدید از بیمارستان و درمان ها و جشن روز بدون نایلکس در دستور کار قرار گرفت./

انتهای پیام
برچسب ها: شهرداری ، عملکرد ، محیط ، زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار