یک روانشناس گفت: فرزندان در یک مرحله خاصی از زندگی با کلمه ای به نام امید آشنا می شوند، حتی زمانی که وارد اجتماع شده تمام مسائل را از طریق امید حل و فصل می نماید.

اعظم ذوالفقاری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت:  امید یک روندی فکری است که  به ما یاری می دهد تا در راه رسیدن به هفدهایمان به طرز موثری بکوشیم امید بخشی از روند طبیعی رشد کودکان است، شرایط محیط و رفتار افراد  موثر در زندگی کودک، می تواند در رشد امید را تقویت کند والدین می تواند شرایط مناسبی را فراهم کنند تا کودکان در خودشان پر امید پرورش دهند.
 
وی ادامه داد:  هر روز  هدفهایی برای خودش  تعیین می کند، اگر چه ممکن است آنها ار  هدف بخواهند، امید درست از لحظه تولید آغاز می شود بین 2 تا 4سال به نوعی سن لج بازی بچه هاست و از نیروی پیشرفته تری برخور دارند هر چه کودکان بزرگ تری می شوند نیز وی آنها هو تقویت می شود، کودکان بزرگ تر، برای پیدا کردن راههای رسیدن به خواسته، از منطق استفاده می کند.
 
وی افزود: در خردسالی، اغلب پدر و مادر مرکز جهانی کودک هستند سنین با  بزرگ شدن او به تدریج دوستانش بسیار مهم می شوند، در دوره بلوغ بیشترین  تاثیر در فرد  می گذارد.
 
وی تصریح کرد:یکی از چیزهایی که امید در زندگی که فرزندان یاد بگیرند باید هدف داشته باشند و برای هدف داشتن هم برنامه ریزی خیلی مهم است برای نمونه، صبح از خواب برخاستن، آماده شدن برای  مدرسه، صبحانه خوردن، هدفهایی که هر کدام هفدهایی فرعی در بر دارند مادری که با برنامه ریزی در محیط  خانه کار می کند باعث می شود فرزند هم در برنامه ریزی عملکرد مادر یاد بگیرد.
 
وی تاکید کرد: یکی از عواملی که در زندگی فرزندان ما تاثیر گذار است اعتماد به نفس است که این اعتماد به نفس می تواند از جانب خانواده و دوستان او تقویت شوند و او را تشویق می کند که بهترین وجه کارهای  خود را به انجام برساند.
 
وی تاکید کرد: در دوران بلوغ، عواطف نوجوانان و وضعیت هورمونی او، گسیخته است که نوجوانان دوست دارند  اغراق آمیز سخن بگویند تا در والدین هیجان ایجاد کنند یکی از واکنشهای مناسب در پاسخ به یک گفته  عاطفی این است که والدین نباید بکوشند نوجوانان را آرام کنند بلکه باید احساس او را تشخیص دهند و از احساس فرزندان ایراد نگیرند و عیب جویی  نکنند بلکه باید والدین عواطف فرزندان را نفی کنند بهتر است آن عواطف را درک کنند.
 
ذوالفقاری در پایان خاطر نشان کرد: فرزندان در سن نوجوانی با 2 حالت برخورد می کنند، تعدادی از آنها با قضیه بلوغ  به صورت مخالفت و دعوا، پرخاش برخورد می کنند و تعدادی دیگر در خود فرو رفته و حالت افسردگی به آنها دست می دهد و گاهی سخت گیر و گاهی به صورت سرسری رفتار می کنند  خانواده  حرف اول و رابطه والدین با فرزندان بسیار ارزشمند است باید توجه کرد   اگر والدین با فرزندان ارتباط برقرار  بکنند نمی‌توانند امید را به آنها بیاموزند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: کلید ، امیدوار ، دستان ، والدین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار