استان ها به بالگرد عملیاتی مجهز می شود

دبیر کل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: تا پایان سال جاری تمام استان های کشور به بالگرد عملیاتی مجهز می شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاته خبرنگاران، ˈسیداحمد موسویˈ روز شنبه در بازدید از چادرهای راهنمایی مسافران نوروزی و پایگاه های امداد و نجات جاده ای آذربایجان شرقی افزود: یکی از نواقص امداد هوایی هلال احمر کمبود بالگردهای عملیاتی است که با خرید 20 فروند بالگرد همه استان های کشور به بالگرد عملیاتی مجهز خواهد شد.
 
وی اظهار کرد: در ایام نوروز 680 پایگاه امداد جاده ای این جمعیت در کشور به مسافران خدمات امدادی ارائه می کنند.
 
موسوی گفت: خوشبختانه هم افزایی بسیار خوبی میان دستگاه های ارائه دهنده خدمات به مسافران نوروزی از جمله پلیس راه ، گردشگری، اورژانس و هلال احمر برقرار است.
 
وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبری به نام سال ˈاقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی ˈ گفت: جمعیت هلال احمر از بابت سخت افزاری دارای توانمندی های زیادی در این زمینه است.
 
وی گفت: این جمعیا برای تزریق مغز افزاری متکی به دانش بومی با حضور در مدارس و دانشگاه ها و با بسیج تمام منابع نسبت به نهادینه کردن فرهنگ نخبه پروری در راستای ارتقای جایگاه علمی هلال احمر می کوشد و تمام توان خود را برای تحقق شعار سال بکار خواهد بست.
 
دبیر کل جمعیت هلال احمر افزود: آذربایجان یکی از مناطق ریسک پذیر کشور است بخصوص در بخش زلزله ریسک بالایی دارد و باید در حوزه کاهش خطر پذیری و ریسک پذیری و توجه به زیر ساخت ها و مدل شهرسازی گام های اساسی برداشته شود.
 
موسوی پرداختن به آموزش همگانی را یکی از وظایف مهم هلال احمر و تمام دستگاه ها دانست و گفت: آموزش همگانی با کمک خود مردم قابل اجرا خواهد بود.
 
وی با اشاره به ظرفیت بالای هلال احمر آذربایجان شرقی افزود: این استان می تواند به عنوان استان معین در بحث توسعه ناوگان هوایی، لجستیک و انبار به سایر استان های شمالغرب کشور خدمات ارائه دهد.
 
دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به ساخت پایگاه کوهستانی در عون بن علی تبریز گفت: امداد کوهستان یکی از ظرفیت های ارزشمند هلال احمر است که آموزش های مخصوص بخود را می خواهد و نیروهایی که در این پایگاه ها مشغول هستند دوره های تخصصی و حرفه ای امداد کوهستان را طی کرده اند.
 
وی اظهار کرد: تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر این استان با داشتن سرمایه ارزشمند نیروی انسانی و منحصر بفرد در سال گذشته به 56 حادثه کوهستان با موفقیت امدادرسانی کرده است.
 
وی ابراز امیدواری کرد: با راه اندازی مرکز اختصاصی کوهستان و امداد هوایی در راستای حفظ سرمایه های ارزشمند انسانی گام های ارزشمندی برداشته شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: استان ، بالگرد ، هلال ، احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار