بیش از سه چهارم افراد جامعه، کمردرد و عوارض و مشکلات ناشی از آن را تجربه کرده‌اند و درصد قابل ملاحظه‌ای از آنها به دلیل کمردردهای مزمن، دچار ناتوانی‌های گوناگون شده‌اند.

سعید ترابیان زاده متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت ودرمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: سردرد و کمردرد از مشکلات رایج در مردم است که به ویژه در مراحل تشدید می‌تواند کیفیت زندگی انسان را به شدت کاهش داده و درواقع موجب ناتوانی در انجام فعالیت‌های روزمره شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه شیوع دردهای مزمن در جامعه است، تصریح کرد: تحمل اینگونه دردها معمولا رنج آور بوده و می‌تواند به تغییرات غیرقابل برگشت در سلسله اعصاب مرکزی منجر شود.

ترابیان زاده گفت: به عنوان مثال کمردرد مشکلی بسیار شایع به ویژه در سنین میانسالی به بعد است و در صورتیکه مزمن باشد، می‌تواند موجب آتروفی و آسیب مغز شود.

وی تاکید کرد: بیش از سه چهارم افراد جامعه، کمردرد و عوارض و مشکلات ناشی از آن را تجربه کرده‌اند و درصد قابل ملاحظه ای از آنها به دلیل کمردردهای مزمن، دچار ناتوانی‌های گوناگون شده‌اند.

ترابیان زاده افزود: موضوع مهم در خصوص مواجه با درد به ویژه دردهای مزمن این است که تا حدامکان باید در جهت کاهش یا برطرف کردن درد اقدام کرد و این زمینه باید با پزشک مشورت کرده تا اقدام درمانی مناسب و به موقعی صورت گیرد.

انتهای‌پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار