معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 9 از برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی همزمان باایام نوروز درسطح منطقه خبر داد.

هاشم فخاری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: در راستای تحقق شعار مدیریت شهری از سوی شهردار تهران مبنی بر تبدیل شهرداری از یک سازمان خدماتی بهنهادی اجتماعی شهرداری منطقه درسه محور مهمان‌ طهران، استقبال از نوروز و جشنواره اقدام ایرانی برنامه‌های فرهنگی نوروز 93 را طراحی و اجرایی نموده است.

وی ادامه داد: در همین راستاویژه برنامه‌های مربوط به مهمان نوروزی تهران و تورهای گردشگری برای مهمان و شهروندان تهرانی پرداخته است و برنامه‌های حمایتی اقشار خاص و آسیب‌دیدگان اجتماعی را پیش‌بینی نموده است.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 9 افزود: محور دوم برنامه‌ها تحت عنوان "استقبال ازنوروز" به برنامه‌ها و جشن‌های فرهنگی مختلف از درختکاری تا مسابقات ورزشی و فرهنگی و آیینی نوروزی در سه سطح محلات، نواحی دو گانهو خود منطقه توجه داشته و در حدود 200 برنامه مختلف رادر حدود یک ماهه 15 اسفندتا 15 اسفنددر دست اجراداشته و دارد.

وی در ادامه بیان داشت: همچنین جشنواره فرهنگی اقدام ایرانی با رویکرد اسلامی- ایرانی درضلع شمال شرق میدان آزادی و با حضور اقدام و استان‌های مختلف کشور و ویژه برنامه‌های آن در حال برگزاری است.

فخاری در خصوص اهم برنامه‌های نوروزی معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه 9 تصریح کرد: طرح جهادی ؟ با نام دست‌های آسمانی، کمک های نقدی و غیر نقدی شهروندان نیامزند، برگزاری جشنو مراسمسفره هفت سین در ؟ سرای امید، برگزاری 30 تور گردشگری نوروزی در تهران باتمرکز بر برج آزادی به عنوان نماد اسلامی- ایرانی و فرهنگی منطقه از جمله برنامه‌های دیگر میهمانان طهران خواهد بود.

وی ادامه داد: راه‌اندازی هفت غرفه هفت سین اطلاع‌رسانی مسافران نوروزی و شاخص‌ترین غرفه در ترمینال شماره 2 فرودگاه مهرآباد همراه باغرفهداران مسلط به زبان انگلیسی و اطلاعات گردشگری تهران و چاپ و توزیع 20 هزاربروشور و کتاب اطلاع‌رسانی و گردشگری تهران از دیگر اقدامات به مناسبت ایام نوروز در دست اجرا است.

فخاری تصریح کرد: مسابقات ورزشی محلات، نواحی وکارکنان و ورزش‌های صبحگاهی در ایستگاه‌های تندرستی،کاشت 50 اصله نهال درمدارس، توزیع هدایای حمایتینقدی و غیر نقدی زنان سرپرست خانوار منطقه، جشنواره هفت سین، تخم مرغ رنگی، خانه تکانی، شاهنامه‌خوانی، شیرینی‌های نوروزی، آواهای ماندگار به همراه نمایشگاه عکس و کتاب در مجموعه شهر بانو و مشق، جشنواره یک سال جوانی ویژه شهریاران جوان منطقه و جوانان نمونه منطقه 9، غبار روبی فرار شهدا و بازدید نوروزی از خانواده‌های شهدا توسط شهرداران نواحی و معاونین و شهردارمنطقه، توزیع محصولات فرهنگی و نوروزی درمنطقه، برگزاری جشن روز جمهوری اسلامی (12 فروردیندرمیدان‌ آزادی)، برگزاری جشن و مراسم طبیعت روز 13 فروردین در میدان آزادی از دیگر برنامه‌های ویژه ایام نوروز خواهد بود.

معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 9 در پایان به برنامه‌های جشنواره‌های فرهنگی اقوام ایرانی با رویکرد سبک زندگی ایرانی- اسلامی اشاره کرد و گفت: حضور بیش از 40 غرفه فرهنگی اقوام و استان‌های مختلف کشور، برپایی 4 سیاه چادر عشایر از شیراز، لرستان، ارائه محصولات فرهنگی اقوام و عشایر، برنامه‌های نمایشگاهی و فروشگاهی غرفه‌ها، جشن‌ها و برنامه‌های آیینی، نوروزی ملی ومذهبی مختلف توسط اقوام و عشایر ایرانی در فضای باز میدان آزادی، برپایی مراسم ایین سوگواره شهادت حضرت فاطمه (س)، نمایش و فروش سوغات فرهنگی و مواد غذایی اقوام و عشایر، برپایی و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و مغرب و عشا و فضای باز، ارائه هدایای ویژه به توریست‌ها و بازدیدکنندگان سایر کشورها در جشنواره و ویژه‌برنامه شهادت حضرت فاطمه (س)، روز جمهوری اسلامی (12 فروردین) به همراه آتش‌بازی و روز طبیعت از دیگر برنامه‌های اجرایی به مناسبت ایام نوروز است.

انتهای پیام/

برچسب ها: شهردار ، تهران ، نووروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار