بیش از 50 درصد مواد اولیه را کارخانجات تولیدکننده ماده اولیه در کشور تامین می‌کنند که هیچ آیتمی کمتر از سایر تولیدکنندگان ماده اولیه کشورهای دیگری ندارد.

دکتر سید جمال سعید واقفی عضو هیات مدیره انجمن علمی داورسازان ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت ودرمان باشگاه خبرنگاران ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: در اوایل انقلاب حدود 5 تا 10 درصد مواد اولیه دارویی را در کشور تامین می‌کردیم که این مقدار هم اکنون به بیش از 50 درصد رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه صنعت دارویی خودگردان است تصریح کرد: حدود 25 درصد از مواد اولیه را از اروپا و آمریکا تهیه کرده و همین مقدار را از آسیا می‌گیریم اما مابقی ماده اولیه مورد نیاز را در داخل تولید می‌کنیم.

وی با اشاره به تولید داروهای نوترکیب در کشور گفت: با پیشرفت‌های حاصل شده در حوزه دارویی از واردات داروهایی که توان ساخت آن در کشور وجود دارد بی‌نیاز شده‌ایم.

وی با بیان اینکه سعی در انتقال بیشتر دانش فنی به داخل کشور داریم خاطرنشان کرد: رونمایی از داروهای جدید و نوترکیب نشان داد که دانش فنی ساخت این داروها در داخل کشور وجود دارد اما هنوز به مرحله صنعتی نرسیده است.

وی خاطرنشان کرد: داروسازان خبره‌ای در حوزه دارویی داریم که قادرند با مساعدت‌های بیشتر مسئولان موجب رونق بیشتر صنعت داروسازی کشور شوند.

انتهای‌پیام/


برچسب ها: دارو ، واردات ، بیماران ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار