یک آسیب شناس اجتماعی گفت: رسانه های اقتصادی و بهانه جویی های اجتماعی ازدواج هر دو محصول ناپختگی شخصیتی و رشدی است.

ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  گفت: دلایل مختلف  خانوادگی فرهنگی، اجتماعی در به تاخیر افتادن سن ازدواج دخیل است.
 
وی ادامه داد: در محدوده سنی ازدواج فرد باید آمادگی های  لازم را برای جستجوی همراه زندگی خود و قبول مسئولیت در قالب ازدواج را  پیدا کند.
 
این آسیب شناس با  ضروری داشتن فکر و احساسات مثبت نسبت به زندگی مشترک و شریک آینده از زندگی ادامه داد:  این احساسات بر پایه منطق و اخلاق فردی جمعی و مولفه های فرهنگی شکل می گیرد.
 
 خود ارزشمندی، احساس اطمینان به خود ومعیارهای اخلاقی و انسانی نظیر اعتماد، وفاداری از  جمله ازدواج محسوب می شود.
 
ابراهیمی همچنین تاکید کرد: خانواده، جامعه و از همه مهم تر خود فرد می تواند با تصمیمات هوشمندانه زمینه های سلامت و بلوغ همه جانبه و بستر ازدواج  را برای جوانان فراهم سازد و یا برعکس در دام غفلت و کوته بینی ها گرفتار کنند و هر یک دیگری را مقصر مشکلات بدانند.
 
وی افزود: وجود جنین رفتارها و رویکردهایی با شکوه و گلایه سرمایه انسانی یک جامعه را در گیجی، گرفتاری و انواع بلا نظیر روابط خارج از ازدواج، بی هویتی و طلاق رها می سازد.
 
ابراهیمی در بیان آسیب های این مسئله افزود: نگرش های رایج درباره روابط غیر معرفی پیش از ازدواج  و خارج از حد و عرف دین باعث ایجاد آسیب های فردی ارتباطی اجتماعی دیگر است.
 
این آسیب شناس خاطر نشان کرد: پدران و مادران باید در این راستا تلاش کنند و با آموزش های درست و برنامه ریزی برای آینده فرزندان  خود آنها را به ازدواج به هنگام  تشویق نمایند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: ازدواج ، رسانه ، بهانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار