مسکن در محل‌هاي تجاري باشد، سر و صداي عابران و شغل‌هاي گوناگون مشکل ايجاد خواهد کرد. که در اين صورت عايق‌بندي خانه براي جلوگيري از سر و صدا بسيار تاثيرگذار است

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران هر خانه‌اي بايد چهار رکن اساسي را براي ساکنان تامين کند.

 اين چهار رکن عبارتند از: 1) تامين رفاه جسمي و احتياجات مربوط به آن، 2) تامين احتياجات روحي و رواني، 3) جلوگيري از بيماري‌هاي واگير و مسري و 4)‌جلوگيري از حوادث و سوانح
براساس این گزارش آنچه که بسيار مهم است محل و مکان مسکن است اما در کلان شهرها اين مشکل زياد است. زيرا در بيشتر محل‌ها هم‌‌ سر و صدا زياد است و هم هوا آلوده است. در يک طرح تحقيقاتي در انگلستان مشخص شد، هواي منطقه در اطراف بزرگراه‌ها حداقل 25 درصد سرب بيشتري نسبت به ساير اماکن دارد. از طرفي سر و صداي زياد روي ضربان قلب، گردش خون و سيستم ايمني بدن تاثير بدي مي‌گذارد.
 
گفتنی است همچنين اگر مسکن در محل‌هاي تجاري باشد، سر و صداي عابران و شغل‌هاي گوناگون مشکل ايجاد خواهد کرد. که در اين صورت عايق‌بندي خانه براي جلوگيري از سر و صدا بسيار تاثيرگذار است.
 
براساس این گزارش اگر خانه کنار بيمارستان واقع شده باشد، رفت و آمد بيماران، فاضلاب و زباله‌هاي بيمارستاني مورد توجه قرار مي‌گيرد. البته بيمارستان‌ها موظف‌اند زباله‌ها را طبق اصول و به طور جداگانه از بخش‌ها جمع‌آوري کرده و در زباله سوزهاي خود بيمارستان بسوزانند. فاضلاب بيمارستان نيز حتما بايد تصفيه شود که در چنين شرايطي مشکلي براي خانه‌هاي نزديک بيمارستان ايجاد نخواهد شد. 

براساس این گزارش بيماران مراجعه کننده به بيمارستان‌ هم بايد نکات بهداشتي را رعايت کرده و از انداختن هرگونه خلط، آب دهان و زباله‌هاي خود در اطراف بيمارستان خودداري کنند که البته اين امر نياز به فرهنگ‌سازي دارد.

گفتنی است نکته بعدي سيستم آب آشاميدني سالم است که هر خانه‌اي بايد از آن بهره‌مند باشد. 

براساس این گزارش همچنين در مسکن بهداشتي و مناسب بايد امکان جابه‌جايي آسان، دستيابي به نور طبيعي کافي يا روشنايي مصنوعي وجود داشته باشد. ساختمان بايد تا حد امکان قديمي، نمناک و کلنگي نبوده و فاقد نم باشد. زيرا در اين صورت موجب تجمع انواع حشرات و بندپايان مي‌شوند که آنها نيز بيماري‌ها را منتقل مي‌کنند.
 
براساس این گزارش در يک مسکن مناسب بايد سيستم دفع زباله وجود داشته باشد. به خصوص در آپارتمان‌ها بايد از سيستم شوتينگ استفاده شود، به شرط آنکه ساکنان نيز رعايت کرده و موجب تجمع زباله نشوند.

گفتنی است  تجمع زباله موجب مي‌شود زباله تحت تاثير ميکروب‌هاي بي‌هوازي قرار گرفته و گازهايي از آنها متصاعد شود که مهم‌ترين آنها گاز هيدروژن سولفوره يا بوي تخم‌مرغ گنديده است. اين گاز موجب آزار ساکنان شده و سبب تجمع حيوانات موذي مي‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: مسکن ، بهداشت ، خرید خانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار