سازمان‌های متولی و سیاستگذاران امر سلامت جهت کاهش میزان موارد سزارین و افزایش تعداد زایمان‌های طبیعی باید اقدام به ایجاد تنوع در مدل‌های زایمان طبیعی با محوریت کاهش دردهای زایمانی نموده و در نتیجه سلامت مادران باردارر در حین و بعد از زایمان ارتقا بخشند.

رویا محمدزاده کارشناس ارشد مامایی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: علم مامایی همواره با ارتقا کیفیت ارائه خدمات زایمانی عجین بوده است. هم اکنون علم زایمان مدرن به دنبال شیوه‌ای است که از نظر روحی به طور کامل حمایت شده و درد با روشی کاملا بی‌خطر کنترل گردد.

وی با بیان این که زایمان در آب مدلی است که می‌تواند پاسخگوی نیازهای یاد شده باشد گفت: در این شیوه زائو با شناور بودن در آب می‌تواند آزادی کامل در حرکت پیدا کرده و از طرفی گرمای آب باعث کاهش درد زایمان می‌گردد.

محمدزاده تصریح کرد: با توجه به آمار بالای سزارین در کشور که خود موجب افزایش بار مالی از سهم اعتبارات بخش سلامت به طور مستقیم و نیز از طرفی عوارض ناشی از سزارین منجمله عفونت‌های احتمالی عوارض بیهوشی و غیره که به طور غیرمستقیم موجب هزینه کرد از اعتبارات فوق الاشاره می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: به نظر لازم است سازمان‌های متولی و سیاستگذاران امر سلامت جهت کاهش میزان موارد سزارین و افزایش تعداد زایمان‌های طبیعی اقدام به ایجاد تنوع در مدل های زایمان طبیعی با محوریت کاهش دردهای زایمانی نموده ودر نتیجه سلامت مادران باردار در حین و بعد از زایمان ارتقا بخشند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.