در این گزارش به معرفی برخی از دیدنی‌های طبیعت استان کرمانشاه می‌پردازیم.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، استان کرمانشاه دارای آب و هوایی متنوع از مناطق مختلف آن و نیز طبیعتی سرسبز و دیدنی است که بر آن شدیم با برخی از آنها آشنا شویم.

**سراب روانسر: این سراب دیدنی واقع در شهر زیبای روانسر است و منشأ اصلی رودخانه‌ی قرسوه است که یکی از بزرگترین و طویلترین رودخانه استان کرمانشاه می‌باشد. این سراب از کوههای سر به فلک کشیده شاهو سرچشمه می‌گیرد. سراب روانسر از دیدنی‌های طبیعی و جاذبه‌های گردشگری پر بازدید در استان کرمانشاه است.

**سراب نیلوفر: سراب نیلوفر دریاچه کوچکی در حدود 20 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه است که مملو از گل‌های نیلوفر آبی است که در فصول گرم سال غنچه‌ها و برگ‌های آن سر از آب برآورده و قسمت زیادی از آن را می‌پوشاند و در اطراف این سراب زیبا امکانات رفاهی و پارک وجود دارد.

**نجوبران: مراتع غنی، ارتفاعات بلند پرواو، سراب نجوبران و دیگر چشمه ساران جوشان از جذابترین جلوه‌های طبیعی روستای نجوبران در استان کرمانشاه است که همواره گردشگران نوروزی را در پناه امن و آرام خود جای می‌دهد. روستای نجوبران به دلیل برخورداری از جاذبه‌های طبیعی متنوع و کم نظیر یکی از روستاهای بسیار زیبا و شگفت انگیز استان کرمانشاه است که به عنوان یکی از 14 روستای هدف گردشگری استان نیز معرفی شد.

روستای نجوبران از توابع بخش بیستون شهرستان هرسین در استان کرمانشاه، در فاصله 5 کیلومتری شهر هرسین و 40 کیلومتری کرمانشاه واقع شده است. آب و هوای آن در فصل بهار مطبوع و دلپذیر است و رودخانه پر آب دینور در شرق روستا جریان دارد.

**سراب صحنه:
سراب صحنه در شمال شهر صحنه و در محلی به نام دربند واقع شده است که مزارع صحنه را آبیاری می‌کند. در کنار این سراب آبشاری زیبا وجود دارد که آب آن با فشار زیاد از دل کوه بیرون می‌ریزد. این آبشار در فصل بهار از مکان‌های دیدنی و زیبای صحنه  محسوب می‌شود.

سراب دربند صحنه از چهار چشمه اصل سرچشمه گرفته و باعث تشکیل آبشاری شده آب آن از شمال به جنوب مناظری بسیار زیبا و دلنشین را بوجود
آورده جریان دارد که است.

***چشمه سراب گرم: چشمه جوشان و حیاب بخش سر پل ذهاب در فاصله 5 کیلومتری جنوب غربی این شهر و در دهستانی به همین نام قرار دارد. چشمه‌ایی که تمام آب آشامیدنی منطقه را تأمین می‌کند و محلی برای گذران اوقات فراغت اهالی شهرستان سرپل ذهاب است.

از این مکان برای شنا هم استفاده می‌شود، در واقع شاید باور کردنی نباشد که بتوان در استخری شنا کرد که آب آن خوردنی باشد. تنوع اقلیمی و وجود مناظر طبیعی بسیار با آب و هوایی دل پذیر سراب گرم سرپل ذهاب را به یکی از مناطق مورد علاقه گردشگران و طبیعت دوستان بدل کرده است.

گزارش از مسعود همت نیا/

انتهای پیام/

برچسب ها: سفر ، کرمانشاه ، دیار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار