فرمانده‌ی یگان حفاظت محیط زیست از گشت و پایش نیروهای یگان حفاظت از ایام نوروز خبرداد و گفت: شکارچیان موقعیت امنی برای خود متصور نشوند.

میران زاده در گفتگو با خبرنگار محیط زیست باشگاه خبرنگاران گفت: از سومین روز سال جدید گشت و پایش سیار اداره آغاز شده است و تا کنون کل حوزه‌ی استحفاظی استان را گشت و پایش نموده‌ایم.

وی ادامه داد: خوشبختانه منطقه‌ی شکار ممنوع کوه سفید، منطقه‌ی پارک ملی کویر و منطقه‌ی شکار ممنوع کاوه ده در فیروز کوه طی این مدت امن و وحوش هم آرام بوده اندو مشکلی پیش نیامده است.

وی ادامه داد: متاسفانه در پارک ملی خجیر ماموران یگان با یک مورد حریق مواجه شده که سریعاً نسبت به امحای آن اقدام شده و متراژ قابل توجهی از مراتع در این حریق آسیب ندیده است.

فرمانده‌ی یگان حفاظت محیط زیست در ادامه به یک مورد رفع تصرف اراضی ملی اشاره کرد وگفت: فرد سودجویی که قصد داشت تا با سوء استفاده از تعطیلات بخشی از اراضی ملی را تصرف کند با هوشیاری ماموران یگان حفاظت دستگیر شد.

میران زاده با اشاره به وضعیت پارک ملی لار گفت: در این منطقه مشکلی نداشته ایم اما هنوز بخشی از مسیر زیر برف است ودر حال برف روبی هستیم تا مسیر پست محیط بانی باز شود و دوباره فعال شود.

وی با اشاره به دستگیری یک شکارچی غیرمجاز در منتطقه ورجین اذعان داشت: فرد خاطی را همراه با لایشه‌ی حیوان دستگیر کرده ودر حال طی کردن مراحل قانونی وارجاع به مراجع قضایی می‌باشد.

*** شروع بهار پایان فصل شکار

فرمانده‌ی یگان حفاظت محیط زیست گفت: با پایان یافتن فصل زمستان و آغاز بهار فصل شکار و صید هم در تمام استان‌ها به پایان می رسد ودر سال جدید طبق مقررات جددی شروع می‌شود.

میران زاده ادامه داد: فصل بهار ماه‌های آخر بارداری مولدین است  و گاهی تا 15 خرداد ماه نیز زایمان حیات وحش به طول می‌انجامد در این مدت از شهروندان درخواست می‌کنیم با توجه به شرایط حساس وحوش به زیست‌گاه‌های حساس کمتر ورود پیدا کنند و به تذکر محیط بانان گوش کنند.

وی در پایان با توصیه به مسافران نوروزی خاطرنشان کرد : از تمام مسافران نوروزی و شهروندانی که برای گذران اوقات به طبیعت می‌روند خواهشمندیم در صورت روشن کردن آتش آن را کنترل کنند واز ریختن زباله و پسماند در طبیعت پرهیز کنند و ردپا تنها چیزی باشد که از خود در طبیعت برجای می‌گذارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار