بد دهنی امری اکتسابی بود که فرد آن را از خانواده و محیط اجتماعی کسب می‌نماید و می‌تواند موجب بروز آسیب‌های اجتماعی شود.

روح انگیز لطیفی جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت:‌ بد دهنی امری اکتسابی است که فرد آن را از خانواده و محیط اجتماعی کسب نموده و می‌تواند موجب بروز آسیب‌های اجتماعی شود.

وی ادامه داد: گاهی برخی از افراد در مواجه با معضلات و مشکلات روزمره از کلماتی استفاده می‌کنند تا بتوانند به وسیله‌ی آن به تخلیه روانی دست یابند. این در حالی است که در اغلب موارد با معنی این جملات آشنا نیستند.

لطیفی افزود:  بد دهنی برای برخی از افراد نمادی از خود نمایی و ابزار قدرت بوده و معمولا در میان مرد‌ها شایع تر است که از آن برای ابراز هویت مردانه‌ی خود استفاده می‌کنند.
وی تصریح کرد: بد دهنی می‌تواند در افرادی که دچار شکست عاطفی و یا به احساسات آن‌ها خدشه وارد شده است، شایع باشد و این امر ریشه فرهنگی داشته و نباید در مقابل آن ها پاداشی داده شود.


وی با اشاره به اینکه بد دهنی در خانم‌ها می‌تواند موجب آسیب رساندن به پیکر خانواده و تربیت فرزندان شود، اظهار داشت: اغلب خانم‌ها بعد از بد دهنی دچار احساس گناه و پشیمانی می‌شوند و این امر می‌تواند رسالت مادری آن‌ها را به خطر بیاندازد.

وی خاطرنشان کرد: عدم پاداش به افراد  بد دهن و فرهنگ سازی در این زمینه می‌تواند در کاهش بد دهنی افراد نقش مهمی را ایفا نماید.

انتهای پیام/

برچسب ها: امر ، اکتساب ، محیط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار