هرآنچه در مورد "آجیل‌های نوروزی" نمی‌دانید

در تعطیلات عید حساب شده آجیل بخورید و نکاتی مهم را در مورد آجیل شب عید فراموش نکنید تا از مضرات آن‌ها در امان بمانید و تعطیلاتی سالم را برای خود به وجود بیاورید.

فاطمه حسنی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: با رعایت نکات ساده در مورد مصرف آجیل و تخمه می‌توان در ایام عید با هیچ گونه ناراحتی‌های جسمی مواجه نشد. 

وی افزود: گروه شیرینی و چربی‌ها در مقایسه با انواع آجیل‌ها جزو گروه گوشت طبقه بندی شده و غنی از مواد مغذی مانند املاحی همچون کلیسم، فسفر، منیزیم، آهن و مقدار بسیار زیادی پروتئین هستند. 

وی خاطرنشان کرد: افرادی که به بیماری‌های فشار خون، ناراحتی‌های کلیوی مبتلا هستند، باید از مصرف انواع بو داده و پر نمک اجتناب کنند و از خام‌ها استفاده کنند. 

وی اذعان داشت: انواع تخمه‌ها مقادیر بالایی چربی دارند که از ارزش کالری زایی بالایی برخوردارند و افرادی که چاق و دچار بیماری‌های چربی خون هستند، ‌باید حداقل مقدار مصرف را داشته باشند. 

وی عنوان کرد: دانه‌های گیاهی جز گروه چربی‌های مفید هستند که منابع خوب پروتئین، اسیدهای چرب غیر اشباع و انواع مواد معدنی و ویتامین‌های مختلف بوده که از لحاظ ارزش تغذیه‌ای مانند مغز‌ها هستند. 

وی در پایان گفت: مغز‌ها از چربی بالایی برخوردار هستند که به همین دلیل افرادی که در معرض چاقی، دیابت، فشار خون و قلب هستند، بایستی با احتیاط بیشتری این گروه را مصرف کنند. 


انتهای پیام/
برچسب ها: آجیل ، نوروز ، فشارخون ، نمک ، کالری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار