کتاب " سیمای رامبراند" نوشته‌ی " چارلزمی" با ترجمه‌ی " علی اصغر بهرام بیگی" را به عشق رامبراند نقاش به بهرا خانه‌تاغن ببرید.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران، " سیمای رامبراند" درحالی در سطر به سطر نوشته‌های " چارلزمی" منعکس شده که ته ریش و بینی کوفته وارش بر روی جلد کتاب بی‌اختیار نظر بیننده را جلب می‌کند.

گفتنی است: که از ویژگی‌های دیگر رامبراند منعکس درمیان خطوط " می" می‌توانه چشمانی بر افروخته و کمی لوچ، چهره‌ای اخمو وسرو وضعی ژولیده اشاره کرد.

لازم به ذکراست: که در بخشی از کتاب " سیمای رامبراند" آمده که " اندکی بعد از آنکه رامبراند با ساسیکا ازدواج کرد ناگهان از نظر فعالیت هنری و پدید آوردن تابلو و طرح، دستخوش کندی و آهستگی گشت واین کندی سخت به چشم می‌خورد.

این کتاب دربرخی از صفحات خود تصاویری از بعضی تابلوهای " رامبراند" مثل " رامبراند خشمگین"، " رامبراند با دهان با چنان که گویی فریاد می‌کشد"، " پدر رامبراند"، " مادررامبراند"، " کلبه‌هیا زیر درختان بلند"، " کشتی خوشبختی"، " تصویر ساسیکا با کلاه حصیری"،" حمام" و" سه درخت" را منعکس کرده است.

خاطرنشان می‌شود: که " چشم اندازهای یک سرزمین" ، " راسته هنرمندان"، " نقاشی به عنوان حرفه" و " امضای رامبراند" از عناوین فصول 38 خانه کتاب " سیمای رامبراند" به حساب میِ‌آیند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کتاب ، چارلزمی ، هنری ، رامبراند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار