یک روانشناس گفت: به رفتار کودک توجه و دقت داشته باشید و رفتارهای خوب او را مورد تشویق قرار داده واین که والدین به تشویق‌های خود جنبه‌ی مادی ندهند، نکته‌ی اساسی است.

احمدپور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: نکته‌ی مهم در رابطه با موضوع تشویق، ایناست که به رفتار کودک توجه و دقت داشته و رفتارهای خوب او را مورد توجه قراردهیم و اینکه والدین بتوانند به تشویق‌های خود جنبه‌ی مادی ندهند.

وی در خصوص تشویق کودکان افزود: یکی از رفتارهای خوب و شایسته‌ی کودکان را در حضور خودش و دیگران مطرح کنید، در واقع این اقدام تا حدودی روحیه ی ریا کاری و فریب را در او شکل داده، اما جنبه‌ی شاد کننده و سازنده‌ی آن بیشتر خواهد بود.

احمد پور ادامه داد: تشویق باید در مورد تلاش و کوشش کودک صورت گرفته وباید تصویر واقعی عمل کودک را نشان داده و نباید شکلی اغراق آمیز داشته باشد.

وی در خصوص توصیه به والدین که به تشویق مادی علاقه دارند تا این موضوع مشکلات کم‌تری داشته باشد گفت: چنان‌چه پاداش‌های مادی کمتر اتفاق بیفتد اثربهتری داشته ونشان دهنده‌ی خوشحالی والدین از رفتار خوب کودک بوده واین احساس از شادی را به کودک القا می‌کند.

این روانشناس در پایان خاطرنشان کرد: دادن پاداش در استحکام بخشی به رفتارها تاثیر مثبتی داشته و جایگاه مهمی در اصول تربیتی دارد.اما رعایت حد و حدود تشویق هم بسیار مهم بوده که اگر رعایت نشود، می‌تواند عاملی مخرب باشد.


انتهای پیام/
برچسب ها: رفتار ، کودکان ، توجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار