یک آسیب‌شناس اجتماعی گفت: خودشیفتگی اختلال هیجانی فوق‌العاده مبالغه‌آمیز است و افراد ابتلا به این اختلال فاقد احساس همدلی با دیگران هستند اما نیاز دارند مدام از طرف مردم مورد تمجید قرار گیرند.

ابهری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: خودشیفتگی نتیجه عدم توانایی شخص در پذیرش نیازها و خواسته‌های دیگران است، افراد خودشیفته تصویری مبالغه‌آمیز از خود دارند و بسیار آسیب‌پذیر هستند و اغلب با هویت خود آشنا نیستند برای همین همیشه به دنبال توجه و تاثیر دیگران هستند.

وی افزود: این اختلال کمتر از سایر اختلالات شخصی رخ می‌دهد و احتمال ابتلا به آن حدود یک درصد است و بعضی از مطالعات نشان می‌دهد که این اختلال بیشتر در مردان جوان رخ می‌دهد.

ابهری ادامه داد: در این اختلال تمام انرژی فرد صرفا متوجه خودش است، به نحوی که دیگر بار قادر نیست عشق و محبت خویش را درباره سایرین هم به کار گیرد و فقط می‌توانند با کسانی که همانند و همفکران آنها هستند ارتباط برقرار کنند.

وی تاکید کرد: شاید همگی ما در دوران زندگی خویش با کسانی روبه‌رو بوده‌ایم که خویشتن را در بسیاری از جهات برتر از سایرین می‌دانند و پیوسته حس خود بزرگ بینی و مهم بودن دارند و می‌گویند من تاکنون هرگز ناکام نبوده‌ام و به قدری جذاب هستم که همه متوجه من می‌شوند اینها جمله‌ها و فرازهایی هستند که به زبان انسان خودشیفته جاری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این اختلال تقریبا در زمان خردسالی همه افراد وجود دارد و بی‌شک انتظار می‌رود که با گذراندن دوران رشد و بالندگی این اختلال اندک اندک از میان برود.

این روانشناس گفت: سعی کنیم همیشه در همه جهات میانه‌روی را رعایت نموده و به هم دیگر احترام بگذاریم و خود را برتر از دیگران نبینیم چرا که خودشیفتگی زیاد اختلال روانی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار